Structură Act

ORDIN nr. 13.012 din 13 noiembrie 2007privind stabilirea modalităţii de acordare a calificativelor şi aprobarea Criteriilor de performanţă pe baza cărora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2007
EMITENT
  • AGENTIA NAŢIONALĂ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 797 din 22 noiembrie 2007Data intrării în vigoare 22-11-2007

    Având în vedere:- prevederile art. 22 alin. (1) lit. b) şi lit. f) şi art. 69 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată;- prevederile art. 2 alin. (4) din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 21 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, al art. 3 lit. b) şi art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin.
    Articolul 1Pentru anul 2007, calificativele acordate în urma evaluării performanţelor profesionale ale funcţionarilor publici se stabilesc pe baza notei finale, după cum urmează:a) între 1,00-1,50 - "nesatisfăcător";b) între 1,51-2,50 - "satisfăcător";c) între 2,51-3,50 - "bine";d) între 3,51-5,00 - "foarte bine".Articolul 2
    Criteriile de performanţă pe baza cărora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2007 sunt cele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,Jozsef BirtalanBucureşti, 13 noiembrie 2007.Nr. 13.012.Anexa CRITERII DE PERFORMANŢĂpe baza cărora se face evaluarea performanţelor profesionale individualeale funcţionarilor publici pentru anul 2007I. CRITERII DE PERFORMANŢĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI DE EXECUŢIE
      Nr. crt.Criterii de performanţăDefinirea criteriului pentru funcţionarii publici din clasa IDefinirea criteriului pentru funcţionarii publici din clasa a II-aDefinirea criteriului pentru funcţionarii publici din clasa a III-a
      1.AdaptabilitateCapacitatea de a îndeplini activităţile pe care le presupune realizarea atribuţiilor corespunzătoare funcţiei publice şi a atribuţiilor delegate, precum şi activităţile sau lucrările cu caracter neplanificatCapacitatea de a îndeplini activităţile pe care le presupune realizarea atribuţiilor corespunzătoare funcţiei publice şi a atribuţiilor delegate, capacitatea de a desfăşura activităţi într-un context reglementatCapacitatea de a îndeplini activităţile pe care le presupune realizarea atribuţiilor corespunzătoare funcţiei publice şi a atribuţiilor delegate, capacitatea de a desfăşura activităţi într-un context reglementat
      2.Asumarea responsabilităţilorCapacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea; capacitatea de a învăţa din greşeli şi de a nu le mai repetaCapacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea; capacitatea de a învăţa din greşeli şi de a nu le mai repetaCapacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea; capacitatea de a învăţa din greşeli şi de a nu le mai repeta
      3.Capacitatea de a rezolva problemeleCapacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare şi asumarea risculuiCapacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare şi asumarea risculuiCapacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin solicitarea soluţiilor adecvate de rezolvare
      4.Capacitatea de implementareCapacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător, în scopul realizării obiectivelorCapacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător, în scopul realizării obiectivelorCapacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător, în scopul realizării obiectivelor
      5.Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobânditeAngajament în realizarea obiectivelor; dorinţa permanentă de perfecţionare profesională, de îmbunătăţire a activităţii curente; aptitudinea de a pune în practică cunoştinţele şi deprinderile dobânditeAngajament în realizarea obiectivelor; dorinţa permanentă de perfecţionare profesională, de îmbunătăţire a activităţii curente; aptitudinea de a pune în practică cunoştinţele şi deprinderile dobânditeAngajament în realizarea obiectivelor; dorinţa permanentă de perfecţionare profesională, de îmbunătăţire a activităţii curente; aptitudinea de a pune în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite
      6.Capacitatea de analiză şi sintezăCapacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizatCapacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat  
      7.Creativitate şi spirit de iniţiativăAtitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin crearea unor moduri alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de idei noi; inventivitate în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurateAtitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin crearea unor moduri alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de idei noi; inventivitate în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurateAtitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin crearea unor moduri alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de idei noi; spirit inventiv
      8.Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategicCapacitatea de a previziona cerinţele, oportunităţile şi posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii şi de a organiza timpul propriu sau, după caz, al celorlalţi, pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciuCapacitatea de a previziona cerinţele, oportunităţile şi posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii şi de a organiza timpul propriu, pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciuCapacitatea de a organiza timpul propriu pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu
      9.Capacitatea de a comunicaAptitudinea de a transmite şi recepta cu uşurinţă informaţiile, în scris şi verbalAptitudinea de a transmite şi recepta cu uşurinţă informaţiile, în scris şi verbalAptitudinea de a transmite şi recepta cu uşurinţă informaţiile, în scris şi verbal
      10.Capacitatea de a lucra independentCapacitatea de a desfăşura activităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu fără a solicita coordonare, cu excepţia cazurilor în care activităţile implică luarea unor decizii care depăşesc limitele de competenţă    
      11.Capacitatea de a lucra în echipăCapacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite şi de a influenţa idei, pentru realizarea obiectivelor acesteiaCapacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite şi de a influenţa idei, pentru realizarea obiectivelor acesteiaCapacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite şi de a influenţa idei, pentru realizarea obiectivelor acesteia
      12.Competenţa în redactareCapacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborateCapacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborateCapacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate
      13.Capacitatea de consiliereCapacitatea de a oferi sprijin informaţional, cu argumentare solidă, justificată corespunzător şi prezentată în mod adecvat atunci când este solicitată    
      14.Capacitatea de îndrumareCapacitatea de a oferi informaţia adecvată desfăşurării unei anumite activităţi şi de a oferi sprijin în valorificarea acesteiaCapacitatea de a oferi informaţia adecvată desfăşurării unei anumite activităţi şi de a oferi sprijin în valorificarea acesteia  
      15.Abilităţi în utilizarea calculatoarelor şi a altor echipamente informaticeAptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipament de birou: copiatoare, faxuri, proiectoareAptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipament de birou: copiatoare, faxuri, proiectoareAptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipament de birou: copiatoare, faxuri, proiectoare
      16.Respectul faţă de lege şi loialitatea faţă de interesele instituţieiCunoaşterea şi aplicarea consecventă a regulamentelor specifice activităţii curente, precum şi susţinerea instituţiei şi a obiectivelor ei prin promovarea politicilor, strategiilor şi a unei imagini favorabileCunoaşterea şi aplicarea consecventă a regulamentelor specifice activităţii curente, precum şi susţinerea instituţiei şi a obiectivelor ei prin promovarea politicilor, strategiilor şi a unei imagini favorabileCunoaşterea şi aplicarea consecventă a regulamentelor specifice activităţii curente, precum şi susţinerea instituţiei şi a obiectivelor ei
      17.Conduita în timpul serviciuluiRespectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor şi realizarea obiectivelor, în relaţiile cu funcţionarii publici, cu cetăţenii, precum şi cu ceilalţi beneficiari ai serviciilor prestate de funcţionarii publiciRespectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor şi realizarea obiectivelor, în relaţiile cu funcţionarii publici, cu cetăţenii, precum şi cu ceilalţi beneficiari ai serviciilor prestate de funcţionarii publiciRespectarea normelor de disciplină şi a normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor şi realizarea obiectivelor, în relaţiile cu funcţionarii publici, cu cetăţenii, precum şi cu ceilalţi beneficiari ai serviciilor prestate de funcţionarii publici
      Nr. crt.Criterii de performanţăDefinirea criteriului
      1.Capacitatea de a organizaCapacitatea de a identifica activităţile care trebuie desfăşurate de structura condusă, delimitarea lor în atribuţii, stabilirea pe baza acestora a obiectivelor; repartizarea echilibrată şi echitabilă a atribuţiilor şi a obiectivelor în funcţie de nivelul, categoria, clasa şi gradul funcţionarului public
      2.Capacitatea de a conduceAbilitatea de a crea o viziune realistă, de a transpune în practică şi de a o susţine; abilitatea de a planifica şi administra activitatea unei echipe formate din personalităţi diferite, cu nivel diferit al capacităţii de a colabora la îndeplinirea unei atribuţii; capacitatea de a adapta stilul de conducere la situaţii diferite, precum şi de a acţiona pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor
      3.Capacitatea de coordonareArmonizarea deciziilor şi acţiunilor personalului, precum şi a activităţilor din cadrul unui compartiment, în vederea realizării obiectivelor acestuia
      4.Capacitatea de controlCapacitatea de supraveghere a modului de transformare a deciziilor în soluţii realiste, depistarea deficienţelor şi luarea măsurilor necesare pentru corectarea la timp a acestora
      5.Capacitatea de a obţine cele mai bune rezultateCapacitatea de a motiva şi de a încuraja dezvoltarea performanţelor personalului prin: cunoaşterea aspiraţiilor colectivului, asigurarea unei perspective de dezvoltare şi a unei atitudini de încredere; aptitudinea de a asculta şi de a lua în considerare diferite opinii, precum şi de a oferi sprijin pentru obţinerea unor rezultate pozitive pentru colectiv; recunoaşterea meritelor şi cultivarea performanţelor
      6.Competenţa decizionalăCapacitatea de a lua hotărâri rapid, cu simţ de răspundere şi conform competenţei legale, cu privire la desfăşurarea activităţii structurii conduse
      7.Capacitatea de a delegaCapacitatea de a transfera atribuţii personalului din subordine care corespunde din punct de vedere legal şi al competenţelor proprii, în scopul realizării la timp şi în mod corespunzător a obiectivelor structurii conduse
      8.Abilităţi în gestionarea resurselor umaneCapacitatea de a planifica şi de a administra eficient activitatea personalului subordonat, asigurând sprijinul şi motivarea corespunzătoare
      9.Capacitatea de a dezvolta abilităţile personaluluiCunoaşterea aptitudinilor personalului din subordine, inclusiv prin capacitatea de a crea, de a implementa şi de a menţine politici de personal eficiente, în scopul motivării acestuia
      10.Competenţa în gestionarea resurselor localeCapacitatea de a utiliza eficient resursele materiale şi financiare alocate
      11.Abilităţi în domeniul instruiriiCapacitatea de a identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine şi de a formula propuneri privind tematica şi formele concrete de realizare a instruirii
      12.Abilităţi de mediere şi negociereCapacitatea de a organiza şi de a conduce o întâlnire, precum şi de a o orienta către o soluţie comun acceptată, ţinând seama de poziţiile diferite ale părţilor; capacitatea de a planifica şi de a desfăşura interviuri
      13.Obiectivitate în apreciereCorectitudine în luarea deciziilor; imparţialitate în evaluarea personalului din subordine şi în modul de acordare a recompenselor pentru rezultatele deosebite în activitate
      14.Criteriile de performanţă pentru funcţionarii publici de execuţie din clasa I prevăzute la pct. I.1, I.2, I.3, I.6, I.7, I.8, I.9, I.10, I.11, I.13, I.14, I.15, I.16, I.17 se aplică şi la evaluarea performanţelor funcţionarilor publici de conducere.
    ----