Structură Act

METODOLOGIE din 20 martie 2025de selecţie a colaboratorilor
EMITENT
  • AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 254 din 24 martie 2025Data intrării în vigoare 24-03-2025



    Aprobată prin ORDINUL nr. 131 din 20 martie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 24 martie 2025.
    1. Scopul şi cadrul general aplicabil(1)
    Prezenta metodologie a fost elaborată pentru asigurarea ducerii la îndeplinire a prevederilor art. II alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 112/2024 privind modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementează modul de realizare de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a selectării colaboratorilor în vederea implementării activităţilor din cadrul proiectului finanţat din Fondul social european Plus prin Programul Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO), în aplicarea art. 95 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Selectarea în cadrul proiectului care se va depune spre finanţare nu generează obligaţii în sarcina Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă sau a colaboratorului/colaboratorilor selectat/selectaţi decât în situaţia în care proiectul a fost contractat şi doar pentru elemente prevăzute în acordul de colaborare.
    2. Documentele de referinţă – Programul Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO), aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 9.362/2022, cu modificările şi completările ulterioare;– Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize;– Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;– Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare;– Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare;– Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027, aprobată prin Legea nr. 45/2024, cu modificările şi completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 1.610/2006 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu modificările şi completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă;– Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 2.041/2023 pentru aprobarea modelului contractului de finanţare prevăzut la art. 14 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;– Ghidul solicitantului PEO - Condiţii generale, cu corrigendum-urile ulterioare;
    – Ghidul solicitantului PEO - Condiţii specifice, cu corrigendum-urile ulterioare.
    3. Definiţii ale termenilor
    Nr. crt.TermenulDefiniţia şi actul normativ prin care este definit termenul
    1.Acord de colaborareActul juridic încheiat între Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi colaborator în vederea implementării activităţilor din cadrul proiectului finanţat din Fondul social european Plus prin Programul Educaţie şi ocupare, în aplicarea art. 95 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile corelative ale părţilor [art. 2 alin. (4) lit. ş) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare]
    2.Apel de proiecteInvitaţie publică adresată de către autoritatea de management/organismul intermediar, după caz, categoriilor de solicitanţi eligibili stabiliţi prin Ghidul solicitantului, în vederea transmiterii cererilor de finanţare, în cadrul uneia sau mai multor priorităţi din cadrul programului [art. 2 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023, aprobată prin Legea nr. 45/2024, cu modificările şi completările ulterioare]
    3.Autorităţi cu competenţe în gestionarea fondurilor europeneAutorităţile de management în cadrul programelor finanţate din fondurile aferente politicii de coeziune, politicii comune în domeniul pescuitului, fondurile aferente politicii de extindere şi politicii de vecinătate, fondurile aferente instrumentului de asistenţă pentru preaderare, autorităţile de management/autorităţile responsabile de gestionarea programelor finanţate din fondurile aferente domeniului afacerilor interne, agenţiile de plăţi şi departamentele speciale în cadrul programelor finanţate din fondurile aferente politicii agricole comune, agenţiile de implementare - inclusiv Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene - în cadrul programelor PHARE, ISPA, Facilitatea de tranziţie, cu excepţia proiectelor delegate, operatorii de program în cadrul Mecanismului financiar SEE, al Mecanismului financiar norvegian, al Programului de cooperare elveţiano-român, autorităţile naţionale responsabile de participarea României la alte programe finanţate din fonduri europene, structurile de control/control de prim nivel pentru programele de cooperare teritorială europeană şi autorităţile care asigură gestionarea Fondului de solidaritate al Uniunii Europene şi Rezervei de ajustare la Brexit [art. 2 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare]
    4.Beneficiara) un organism public sau privat, o entitate cu sau fără personalitate juridică sau o persoană fizică, responsabilă cu iniţierea sau deopotrivă cu iniţierea şi implementarea operaţiunilor; b) în contextul parteneriatelor public-privat („PPP“), organismul public care iniţiază o operaţiune PPP sau partenerul privat selectat pentru implementarea acesteia; c) în contextul schemelor de ajutor de stat, întreprinderea care primeşte ajutorul; d) în contextul ajutoarelor de minimis acordate în conformitate cu regulamentele (UE) nr. 1.407/2013 sau (UE) nr. 717/2014 ale Comisiei, statul membru poate decide că beneficiarul în sensul prezentului regulament este organismul care acordă ajutorul, în cazul în care acesta este responsabil cu iniţierea sau atât cu iniţierea, cât şi cu implementarea operaţiunii; e) în contextul instrumentelor financiare, organismul care execută fondul de participare sau, atunci când nu există o structură de tipul fondului de participare, organismul care execută fondul specific sau, atunci când autoritatea de management gestionează instrumentul financiar, autoritatea de management. [art. 2 din Regulamentul (UE) 2021/1.060]
    5.Cerere de finanţareDocument standardizat, disponibil în sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+, prin care este solicitat sprijin financiar în cadrul oricăruia dintre programele cofinanţate din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus şi Fondul pentru o tranziţie justă în perioada de programare 2021-2027, în condiţiile aplicabile apelului de proiecte în care se solicită finanţare, pentru acoperirea totală sau parţială a costurilor de realizare ale unui proiect şi este însoţit de anexe şi documentele specificate în Ghidul solicitantului aplicabil fiecărui apel de proiecte; în cadrul cererii de finanţare este prezentat detaliat proiectul, este argumentată necesitatea lui, sunt prezentate avantajele sale, planul de activităţi, planul de achiziţii, bugetul proiectului, indicatorii de realizare şi de rezultat, precum şi orice alte elemente necesare, prevăzute în Ghidul solicitantului şi care sunt cuprinse în sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+. [art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023, aprobată prin Legea nr. 45/2024, cu modificările şi completările ulterioare]
    6.Contract de finanţareActul juridic, cu titlu oneros, de adeziune, încheiat între autoritatea de management/organismul intermediar, după caz, şi beneficiar, astfel cum este definit la art. 2 pct. 9 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile corelative ale părţilor în vederea implementării operaţiunilor [art. 2 alin. (4) lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare]
    7.ColaboratorEntitate juridică de natura organizaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, aşa cum sunt definite în Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările şi completările ulterioare, selectat de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, conform prevederilor art. 34, pentru implementarea proiectului finanţat din Fondul social european Plus prin Programul Educaţie şi ocupare, în aplicarea art. 95 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările şi completările ulterioare [art. 2 alin. (4) lit. s) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare]
    8.Fonduri europeneAsistenţa financiară nerambursabilă primită de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondului european de dezvoltare regională, Fondului de coeziune, Fondului social european Plus, Fondului pentru o tranziţie justă [art. 2 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare]
    9.
    Lider de parteneriatOrganism public sau privat care iniţiază un proiect, solicită finanţare pentru acesta în scopul implementării în asociere cu alte entităţi şi semnează contractul de finanţare [art. 2 alin. (4) lit. q) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare]
    10.Operaţiune de importanţă strategicăO operaţiune care aduce o contribuţie semnificativă la realizarea obiectivelor unui program şi care face obiectul unei monitorizări şi al unor măsuri de comunicare speciale [art. 2 - Regulamentul (UE) 2021/1.060]
    11.Organizaţie sindicalăDenumire generică pentru sindicat, federaţie sindicală, confederaţie sindicală şi uniune sindicală teritorială (art. 1 pct. 8 din Legea nr. 367/2022, cu modificările şi completările ulterioare)
    12.Organizaţie patronalăDenumire generică pentru patronat, federaţie patronală, confederaţie patronală sau orice altă structură realizată prin asocierea patronilor şi/sau a angajatorilor. Se constituie pe baza dreptului de liberă asociere, în scopul apărării şi promovării drepturilor şi intereselor comune ale membrilor săi, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare, pactele, tratatele şi convenţiile internaţionale la care România este parte, precum şi de statutele proprii. (art. 1 pct. 13 din Legea nr. 367/2022, cu modificările şi completările ulterioare)
    13.ProiectAnsamblu de activităţi şi acţiuni care sunt cuprinse într-o cerere de finanţare depusă în cadrul unui apel de proiecte şi care este supusă procedurilor de evaluare, selecţie şi contractare sau pentru care se încheie un contract de finanţare/se emite decizie de finanţare, după caz [art. 2 alin. (3) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023, aprobată prin Legea nr. 45/2024, cu modificările şi completările ulterioare]
    14.ReprezentativitateAtribut al organizaţiilor sindicale sau al organizaţiilor patronale dobândit potrivit prevederilor legale aplicabile, care conferă statutul de partener social abilitat să îşi reprezinte membrii în cadrul dialogului social instituţionalizat (art. 1 pct. 14 din Legea nr. 367/2022, cu modificările şi completările ulterioare)
    15.SolicitantPersoana juridică de drept public ori privat responsabilă cu iniţierea unui proiect, respectiv care a depus o cerere de finanţare în sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ în cadrul oricăruia dintre programele cofinanţate din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus şi Fondul pentru o tranziţie justă în perioada de programare 2021-2027 [art. 2 alin. (3) lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023, aprobată prin Legea nr. 45/2024, cu modificările şi completările ulterioare]
    4. Descrierea activităţii de selecţie a colaboratorilor4.1. GeneralităţiProiectele finanţate din fonduri europene pot avea ca beneficiari parteneriate compuse din una sau mai multe entităţi cu personalitate juridică, înregistrate în România.Pentru implementarea activităţilor din cadrul proiectului finanţat din Fondul social european Plus prin Programul Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO) este necesară selectarea unui/unor colaborator/colaboratori prin aplicarea unei proceduri de selecţie, care respectă cel puţin principiile transparenţei, tratamentului legal, nediscriminării şi utilizării eficiente a fondurilor publice, conform prevederilor art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare.Colaboratorii care vor fi selectaţi trebuie să desfăşoare activităţi relevante pentru domeniul proiectului şi să fie entităţi juridice de natura organizaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, aşa cum sunt definite în Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările şi completările ulterioare.Nu vor fi selectaţi colaboratori în scopul realizării în cadrul proiectului a unor activităţi de tipul: dezvoltarea de aplicaţii şi sisteme informatice, supervizarea activităţilor subcontractate de beneficiar, servicii hoteliere, furnizare de bunuri. Astfel de activităţi vor face obiectul subcontractării, respectiv contractelor de furnizare/servicii.4.2. Etapele de desfăşurare a selecţiei(1) Selecţia se realizează cu respectarea următoarelor etape:I. pregătirea selecţiei;II. derularea selecţiei;III. finalizarea selecţiei.
    (2) Selectarea colaboratorilor se realizează prin aplicarea metodologiei de selecţie, pe baza tuturor documentelor care se vor depune de către candidaţi.Etapa I - pregătirea selecţiei1. Elaborarea anunţului cu privire la intenţia de selectare a unui colaborator/unor colaboratori, entitate/entităţi de natura organizaţiilor sindicale şi patronale, reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, denumit în continuare anunţ de selecţie, care va conţine cel puţin următoarele elemente:a) data-limită de depunere a dosarelor de candidatură şi modalitatea de depunere (adresă, formă, persoană de contact, telefon, e-mail, fax etc.);b) obiectivul specific al programului în care se va depune cererea de finanţare;c) obiectivul general şi scopul cererii de finanţare;d) principalele activităţi ce vor fi derulate în cadrul proiectului;e) activitatea/activităţile în care va fi implicat fiecare colaborator;f) bugetul total al proiectului şi bugetul alocat colaboratorului/ colaboratorilor;g) criteriile de selecţie a colaboratorului/colaboratorilor şi grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu în parte);h) forma de prezentare a documentaţiei de către organizaţiile sindicale şi patronale interesate să participe la selecţie (documente, format etc.).2. Publicarea anunţului de selecţieÎn vederea respectării principiului transparenţei, ANOFM va publica pe site-ul propriu anunţul de selecţie a colaboratorului/ colaboratorilor, entitate/entităţi de natura organizaţiilor sindicale şi patronale, reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional. Anunţul de selecţie va fi publicat cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de termenul-limită de depunere a candidaturilor. Termenul de 10 zile începe în prima zi lucrătoare următoare zilei publicării anunţului de selecţie şi se împlineşte în cea de-a zecea zi lucrătoare, fie la ora finalizării programului de lucru al instituţiei, în cazul în care documentele sunt solicitate pe suport hârtie, fie la ora 24:00 dacă documentele pot fi transmise prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.3. Constituirea comisiei de selecţieModalitatea de constituire a comisiei de selecţie, procedurile de lucru, termenele şi orice alte aspecte administrative sunt în sarcina exclusivă a ANOFM, conform legislaţiei incidente şi reglementărilor interne.
    ANOFM va urmări respectarea legalităţii şi asigurarea trasabilităţii tuturor documentelor emise în cadrul procedurii de selecţie precum şi respectarea regimului incompatibilităţilor şi conflictului de interese.Comisia de selecţie se constituie prin ordin al preşedintelui ANOFM şi are în componenţă un număr impar de membri, dintre care unul are calitatea de preşedinte, şi un secretar. Membrii comisiei sunt desemnaţi din cadrul tuturor structurilor funcţionale ale ANOFM, cu excepţia Direcţiei audit public intern şi a Serviciului control şi recuperare debite.Pentru fiecare dintre membri şi secretar, prin ordinul de constituire a comisiei de selecţie vor fi desemnaţi supleanţi.
    4. Depunerea dosarelor de candidaturăÎn urma publicării anunţului de selecţie, candidaţii vor depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sau prin prezentare la sediul ANOFM dosarele de candidatură, care vor fi analizate de către comisia de selecţie.Dosarul de candidatură trebuie să conţină următoarele documente: I. în copie, certificată pentru conformitate cu originalul de către reprezentantul legal:a) hotărâre judecătorească pentru recunoaşterea reprezentativităţii la nivel naţional; b) extras din registrul special al federaţiilor sindicale, confederaţiilor sindicale şi al uniunilor teritoriale ale acestora/extras din registrul special al sindicatelor/extras din registrul special de evidenţă a organizaţiilor patronale;c) actele de înfiinţare şi de dobândire a personalităţii juridice;d) documentele statutare, actualizate cu ultimele modificări (de exemplu: act constitutiv, statut etc.);
    e) experienţa relevantă: se va/vor prezenta contractul/ contractele, alte documente considerate relevante pentru demonstrarea experienţei colaboratorului pentru domeniul proiectului;
    II. în original, cu semnătură olografă, în cazul documentelor depuse fizic, şi cu semnătură electronică, în cazul documentelor transmise prin mijloace electronice de transmitere la distanţă:a) scrisoare de intenţie, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;b) fişa colaboratorului întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.În scrisoarea de intenţie şi în fişa colaboratorului candidaţii vor furniza o scurtă descriere a acţiunilor propuse, cu prezentarea aspectelor considerate esenţiale pentru obţinerea rezultatelor aşteptate şi atingerea obiectivelor, plusvaloarea adusă proiectului;c) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, semnată, că nu se încadrează în niciuna dintre situaţiile de excludere prevăzute de Regulile generale privind eligibilitatea solicitanţilor reglementate prin documentele-cadru de implementare (de exemplu: Ghidul solicitantului orientări generale, Ghidul solicitantului condiţii specifice, după caz, în funcţie de programul accesat); d) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, semnată, care atestă faptul că organizaţia nu este subiect al unui conflict de interese; e)
    declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, semnată, pentru asigurarea perioadei de sustenabilitate, ulterioară închiderii proiectului, conform documentelor-cadru de implementare (de exemplu: Ghidul solicitantului orientări generale, Ghidul solicitantului condiţii specifice, după caz, în funcţie de programul accesat);
    f) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor şi taxelor locale;g) certificat fiscal privind îndeplinirea obligaţiilor de plată la bugetul de stat, eliberat de organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul persoanei juridice;h) notă justificativă care va conţine o prezentare a activităţilor/acţiunilor/iniţiativelor/evenimentelor desfăşurate de colaboratori şi care pot aduce o valoare adăugată în implementarea proiectului, însoţită de următoarele documente:(i) curriculum vitae în format EUROPASS pentru fiecare dintre experţii propuşi de colaborator, semnat şi datat pe fiecare pagină, în care se va specifica funcţia pentru care este propus expertul; (ii) lista resurselor materiale deţinute de colaborator şi propuse pentru utilizare în cadrul proiectului (de exemplu: materiale, echipamente, vehicule, spaţii disponibile pentru desfăşurarea activităţilor proiectului etc.);(iii) alte documente-suport;(iv) alte documente prevăzute prin ghidurile specifice (de exemplu: Ghidul solicitantului orientări generale, Ghidul solicitantului condiţii specifice, după caz, în funcţie de programul accesat).
    Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română şi vor fi depuse în forma precizată şi în termenul stabilit prin anunţul de selecţie, asumate de reprezentantul legal prin semnătură.
    5. Întocmirea şi transmiterea răspunsurilor la clarificăriOrice candidat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia aferentă dosarului de candidatură.ANOFM are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cât mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească 2 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea candidatului interesat, dar numai acelor solicitări primite cu cel puţin 3 zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea dosarelor de candidatură.Comisia de selecţie are obligaţia de a stabili care sunt clarificările şi completările formale sau de confirmare, necesare pentru evaluarea fiecărei candidaturi, precum şi perioada de timp acordată pentru transmiterea acestora, termenul-limită neputând fi stabilit decât la nivel de zile lucrătoare.6. Analiza îndeplinirii de către candidaţi a criteriilor de calificareA. Criterii de eligibilitate A.1. Colaboratorul este entitatea juridică de natura organizaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, aşa cum sunt definite în Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările şi completările ulterioare.
    A.2. Colaboratorul este entitatea legal constituită în România, cu personalitate juridică, care a desfăşurat/desfăşoară activităţi relevante pentru proiect. A.3. Colaboratorul trebuie să fie implicat în toate activităţile prezentate în anunţul de selecţie, care contribuie în mod direct la obţinerea rezultatelor propuse/îndeplinirea condiţiilor.A.4. Colaboratorul nu se află în niciuna dintre situaţiile de excludere prevăzute în cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitanţilor reglementate în documentele-cadru de implementare valabile la data publicării anunţului de selecţie, conform Ghidului solicitantului (de exemplu: documentul Ghidul solicitatului - Condiţii generale aferente Programului Educaţie şi ocupare 2021-2027), astfel:(i) este în situaţia de criză financiară/redresare financiară/în stare de insolvenţă, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 35/2016, cu modificările ulterioare, respectiv se află într-o procedură de insolvenţă conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, după caz; (ii) a suferit condamnări definitive datorate unor conduite profesionale îndreptate împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţă de res judicata;(iii) se află în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiat concordat, şi-a suspendat/întrerupt activitatea în ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finanţare sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale;(iv) reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea colaboratorului au comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate în instanţă, pe care autoritatea contractantă le poate justifica;(v)
    se încadrează, din punctul de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, în situaţia în care obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor bugetare de plată datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
    (vi) reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea colaboratorului au fost condamnaţi printr-o hotărâre definitivă pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale comunităţilor;(vii) colaboratorul şi/sau reprezentanţii săi legali/structurile de conducere ale acestuia şi persoanele care asigură conducerea colaboratorului se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, aşa cum este definit în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare;(viii) se face vinovat de declaraţii false în furnizarea informaţiilor solicitate de autoritatea de management/organismul intermediar responsabil sau a omis să furnizeze informaţii care ar putea avea ca efect încadrarea într-o situaţie de neeligibilitate.
    B. Capacitatea operaţionalăB.1. Fiecare colaborator are experienţă în implementarea a cel puţin un proiect cu finanţare nerambursabilă.B.2.
    Fiecare colaborator a derulat/derulează şi alte acţiuni şi iniţiative relevante pentru activităţile proiectului.Candidatul se poate considera calificat numai în cazul în care la toate criteriile de calificare a fost bifată rubrica „DA“ în Grila de evaluare - etapa de calificare a candidaţilor, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3.
    Etapa II - derularea selecţieiÎn etapa de selecţie a colaboratorilor vor fi admişi numai candidaţii care au îndeplinit criteriile de calificare, în urma evaluării de către Comisia de selecţie a dosarelor de candidatură depuse.În vederea selecţiei candidaţilor se va utiliza Grila de evaluare - etapa de selecţie a candidaţilor, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4.Dosarele de candidatură vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Va fi declarat admis candidatul care întruneşte punctajul cel mai mare, dar nu mai puţin de 60 de puncte.Rezultatul procedurii de selecţie se va materializa în Raportul procedurii de selecţie, datat şi semnat de către preşedinte şi ceilalţi membri ai comisiei de selecţie, care va conţine cel puţin următoarele elemente:a) numărul/data anunţului de selecţie şi data publicării acestuia;b) informaţii generale;c) legislaţia aplicabilă;d) calendarul procedurii de selecţie;e) modul de desfăşurare a procedurii de selecţie;f) solicitări/răspunsuri la clarificări până la termenul-limită de depunere;g) informaţii privind toţi candidaţii participanţi la procedură;h) date privind procesul de evaluare a candidaţilor;i)
    concluzii şi semnături.
    Raportul procedurii de selecţie se supune aprobării preşedintelui ANOFM.
    Etapa III - finalizarea selecţiei1. Publicarea rezultatelor procedurii de selecţieANOFM publică pe site-ul propriu anunţul cu privire la rezultatul procedurii de selecţie, care va conţine informaţiile cuprinse în anunţul de selecţie şi informaţii privind candidaţii participanţi la procedură admişi şi respinşi şi punctajul obţinut de către fiecare dintre aceştia.2. Soluţionarea contestaţiilorCandidaţii care nu au fost selectaţi pot depune contestaţie în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data publicării rezultatului procedurii. Contestaţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sau prin prezentare la sediul ANOFM. Soluţionarea contestaţiilor se efectuează de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor, care se constituie prin ordinul preşedintelui ANOFM de constituire a comisiei de selecţie. Comisia are în componenţă un număr impar de membri, dintre care unul are calitatea de preşedinte, şi un secretar.Pentru fiecare dintre membri şi secretar, prin ordinul de constituire vor fi desemnaţi supleanţi.Termenul de soluţionare a contestaţiilor este de o zi lucrătoare de la data înregistrării la registratura ANOFM.3.
    Publicarea anunţului final privind rezultatele selecţieiDupă soluţionarea contestaţiilor, anunţul final cu privire la rezultatul procedurii de selecţie se va publica pe site-ul propriu al ANOFM şi vor fi contactaţi colaboratorii selectaţi, în vederea încheierii acordurilor de colaborare.
    4.3. Anularea procedurii de selecţieProcedura de selecţie se anulează de către ANOFM în următoarele cazuri:a) dacă nu a fost depusă nicio candidatură sau dacă nu a fost depusă nicio candidatură admisibilă;b) dacă pe parcursul procedurii de selecţie se constată erori sau omisiuni, iar ANOFM se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca aceasta să conducă la încălcarea principiilor transparenţei, tratamentului legal, nediscriminării şi utilizării eficiente a fondurilor publice;c) dacă acordul de colaborare nu poate fi încheiat cu candidatul selectat din cauza faptului că respectivul candidat se află într-o situaţie de forţă majoră şi nu există o candidatură clasată pe locul 2 admisibilă;d)
    dacă ulterior selectării colaboratorului/colaboratorilor se modifică condiţiile de eligibilitate care au stat la baza procedurii de selecţie.
    Decizia de anulare a procedurii de selecţie se publică pe site-ul propriu al ANOFM însoţită de justificarea anulării procedurii de selecţie.De asemenea, ANOFM va comunica în scris tuturor candidaţilor participanţi la procedura de selecţie, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au creat prin depunerea candidaturilor, cât şi motivul concret care a determinat decizia de anulare a procedurii de selecţie.
    5. AnexeAnexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta metodologie.Anexa nr. 1la metodologie SCRISOARE DE INTENŢIE
    pentru participarea în calitate de colaborator al ANOFM în cadrulproiectului finanţat din Fondul social european Plus prinProgramul Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO)
    În urma publicării anunţului ANOFM cu privire la intenţia de selectare a unui colaborator/unor colaboratori, entitate/entităţi de natura organizaţiilor sindicale şi patronale, reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, pentru încheierea unui Acord de colaborare în vederea depunerii de către ANOFM, în calitate de solicitant, a unei cereri de finanţare în cadrul Programului Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO), .....(denumirea organizaţiei).... îşi exprimă intenţia de a participa în calitate de colaborator în cadrul proiectului: ......(titlul proiectului)....., la activităţile:............................................................................................................................Precizăm că organizaţia se încadrează în categoriile de colaboratori eligibili pentru ....(denumirea programului de finanţare nerambursabilă)....În cadrul acestor activităţi ne propunem să aducem următoarea contribuţie*):*) Cel puţin o activitate-cadru a proiectului pentru care organizaţia dispune de resursele materiale şi umane necesare. Totodată, se vor descrie acţiunile propuse în cadrul acestei activităţi, cu prezentarea aspectelor considerate esenţiale pentru obţinerea rezultatelor aşteptate şi atingerea obiectivelor.............................................................................................................................De asemenea, organizaţia a acumulat experienţă în domeniul la care se referă tema proiectului, dispune de personal specializat şi de resurse materiale pentru implementarea activităţilor unui proiect finanţat prin ......(denumirea programului de finanţare nerambursabilă).....Având în vedere cele prezentate, vă rugăm să acceptaţi ca organizaţia noastră să devină colaborator în cadrul proiectului: ... (titlul proiectului)... şi activităţile menţionate.Numele şi prenumele reprezentantului legal: .....................Data: ..................Semnătura: ....................
    Anexa nr. 2
    la metodologie
    FIŞA COLABORATORULUI
    Denumirea organizaţiei
    Acronim
    Codul de înregistrare fiscală
    Numărul de înregistrare în Registrul comerţului/fundaţiilor
    Anul înfiinţării
    Date de contact(adresă, tel., fax, e-mail)
    Persoana de contact(numele, poziţia în organizaţie)
    Reprezentativitate Se va menţiona nivelul de reprezentativitate (la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional).
    Descrierea activităţii organizaţiei, relevantă pentru acest proiectSe vor descrie activităţile desfăşurate de organizaţie, de natura celor care sunt necesare implementării proiectului, în conformitate cu tema şi activităţile la care organizaţia doreşte să participe.
    Experienţă relevantă a colaboratorului pentru domeniul proiectuluiSe va descrie experienţa privind implementarea unor proiecte relevante pentru prezentul apel de proiecte. Se vor descrie pe scurt proiectele, cu menţionarea bugetului, a anului de obţinere a finanţării şi/sau a experienţei în domeniul activităţii/activităţilor prezentului proiect.
    Activitatea/Activităţile din cadrul proiectului în care doriţi să vă implicaţi Se va detalia modalitatea de implicare a organizaţiei în activităţile proiectului.
    Resurse umaneSe va menţiona numărul total de angajaţi, din care personalul relevant pentru implementarea activităţilor în care organizaţia doreşte să se implice şi pe care le-a menţionat mai sus.
    Finanţări anterioare (informaţii şi detalii privind asistenţa financiară nerambursabilă primită în ultimii 3 ani, raportată la data depunerii cererii de finanţare din fonduri publice sau alte surse financiare de către colaborator) Pentru fiecare proiect relevant se va menţiona:
    Titlul proiectului (conform contractului de finanţare)
    ID-ul proiectului (acordat de instituţia finanţatoare)
    Calitatea deţinută în cadrul proiectului (solicitant sau partener)
    Obiectivul proiectului
    Stadiul implementării proiectuluifinalizat/în curs de implementare
    Rezultatele parţiale sau finale ale proiectului
    Valoarea totală a proiectului
    Sursa de finanţare (bugetul de stat, local, surse externe nerambursabile, surse externe rambursabile)
    Numele instituţiei finanţatoare
    Valoarea angajată în proiect(cheltuită)
    Informaţiile furnizate se consideră a fi conforme cu realitatea şi asumate, prin semnătură, de către reprezentantul legal.Numele şi prenumele reprezentantului legal: ..............................Data: .............................Semnătura: ......................NOTĂ:Rubricile vor fi integral completate.
    Anexa nr. 3la metodologieGRILĂ DE EVALUARE - ETAPA DE CALIFICARE A CANDIDAŢILOR
    Criteriu de calificareDANU
    I. Conformitatea documentelor
    Au fost depuse de către candidat toate documentele solicitate*).
    Documentele solicitate respectă modelul publicat pe site-ul web al ANOFM.
    Scrisoarea de intenţie şi fişa colaboratorului sunt integral şi corect completate.
    II. Eligibilitate şi capacitate operaţională
    Este entitate juridică reprezentativă la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional.
    În statut se regăsesc şi activităţi asemănătoare celor necesare implementării proiectului, în conformitate cu tema şi activităţile la care doreşte să fie colaborator.
    A implementat/implementează, în calitate de partener sau beneficiar, cel puţin un proiect cu finanţare nerambursabilă.
    A derulat acţiuni, proiecte, programe, iniţiative relevante pentru activităţile proiectului.
    III. Conduita candidatului
    Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, semnată, că nu se încadrează în niciuna dintre situaţiile de excludere prevăzute de Regulile generale privind eligibilitatea solicitanţilor reglementate prin documentele-cadru de implementare (de exemplu: Ghidul solicitantului orientări generale, Ghidul solicitantului condiţii specifice, după caz, în funcţie de programul accesat)
    Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal (semnată) care atestă faptul că organizaţia nu este subiect al unui conflict de interese
    *) Conform etapei I - pregătirea selecţiei, pct. 4 - Depunerea dosarelor de candidatură din metodologie.
    NOTĂ:Candidatul se consideră calificat numai în cazul în care toate rubricile aferente criteriilor de calificare sunt marcate cu „DA“.
    Anexa nr. 4la metodologieGRILĂ DE EVALUARE - ETAPA DE SELECŢIE A CANDIDAŢILORDenumirea organizaţiei ........................................................
    Nr. crt.Criterii de evaluarePunctaj maximPunctaj participant
    1
    Evaluarea calitativă a experienţei din CV^1 a resursei umane propuse: • nivel scăzut (experienţă de până la un an) - 5 puncte • nivel mediu (experienţă cuprinsă între 1 an şi 3 ani) - 15 puncte • nivel înalt (experienţă mai mare de 3 ani) - 25 de puncte25
    2Experienţa în implementarea unor proiecte cu finanţare nerambursabilă, derulate în ultimii 3 ani, relevante pentru activităţile proiectului: • 1 proiect - 5 puncte • între 2 şi 5 proiecte - 15 puncte • mai mult de 5 proiecte - 25 de puncte25
    3Experienţa în gestionarea grupului-ţintă în cadrul unui proiect derulat în ultimii 3 ani: • între 100 şi 300 de persoane - 5 puncte • între 300 şi 1.000 de persoane - 15 puncte • peste 1.000 de persoane - 25 de puncte25
    4Alte acţiuni şi iniţiative derulate în ultimii 3 ani, care sunt relevante pentru activităţile proiectului^2:• mai puţin de 10 acţiuni, iniţiative derulate - 5 puncte • între 10 şi 15 acţiuni, iniţiative derulate - 15 puncte • mai mult de 15 acţiuni, iniţiative derulate - 25 de puncte25
    TOTAL100
    ^1 Nivelul de experienţă aferent unei candidaturi îl reprezintă media punctelor acordate pentru fiecare dintre experţii propuşi, corespunzător experienţei deţinute de fiecare dintre aceştia.^2 Tipuri de acţiuni şi iniţiative: evenimente (conferinţe, workshopuri, seminare, simpozioane, forumuri etc.), analize, studii, prognoze.Comisia de evaluare: (semnături)
    ------