Structură Act

HOTĂRÂRE nr. 468 din 14 mai 2025privind aprobarea normativelor de cheltuieli şi a devizului estimativ de cheltuieli aferente evenimentului Reuniunea Grupului de Evaluare şi Monitorizare Inter Pares al Forumului Global privind Transparenţa şi Schimbul de Informaţii în Scopuri Fiscale al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), în perioada 10-13 iunie 2025
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 447 din 14 mai 2025Data intrării în vigoare 14-05-2025


    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.Articolul 1(1) Se aprobă normativele de cheltuieli şi devizul estimativ de cheltuieli aferente evenimentului Reuniunea Grupului de Evaluare şi Monitorizare Inter Pares al Forumului Global privind Transparenţa şi Schimbul de Informaţii în Scopuri Fiscale, organizat la Bucureşti în perioada 10-13 iunie 2025, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (2) Finanţarea cheltuielilor aferente organizării acţiunii prevăzute la alin. (1) în valoare de 743.600 lei se suportă de la bugetul de stat, din bugetul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, aprobat pentru anul 2025, de la capitolul 51.01 „Autorităţi publice şi acţiuni externe“, titlul 20 „Bunuri şi servicii“, conform devizului estimativ de cheltuieli prevăzut în anexă.(3) Activităţile prevăzute la nr. crt. 8 şi 11 din normativele de cheltuieli şi, respectiv, nr. crt. 8 şi 11 din devizul estimativ, prevăzute în anexă, se organizează la nivelul ordonatorului principal de credite.
    Articolul 2(1) Prin derogare de la prevederile cap. I, cap. II pct. 2 şi pct. 5 lit. A, B şi C din Normele privind organizarea în ţară a acţiunilor de protocol şi a unor manifestări cu caracter cultural-ştiinţific, precum şi cheltuielile ce se pot efectua în acest scop de către instituţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 552/1991, cu modificările ulterioare, în scopul organizării şi desfăşurării activităţii prevăzute la art. 1, se aprobă desfăşurarea activităţii cu un număr de 150 de participanţi, cu prezenţă fizică.(2) În sensul prezentei hotărâri, prin participanţi la Reuniunea Grupului de Evaluare şi Monitorizare Inter Pares al Forumului Global privind Transparenţa şi Schimbul de Informaţii în Scopuri Fiscale se înţelege: delegaţi oficiali, membri ai Secretariatului Forumului Global, invitaţi naţionali, organizatori.
    Articolul 3Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală răspund, în conformitate cu prevederile legale, de modul de utilizare a sumelor aferente organizării acţiunii prevăzute la art. 1.
    PRIM-MINISTRU INTERIMAR
    MARIAN-CĂTĂLIN PREDOIU
    Contrasemnează:
    p. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor,
    Mihai Diaconu,
    secretar de stat
    Viceprim-ministru,
    Marian Neacşu
    p. Ministrul afacerilor externe,
    Luca-Alexandru Niculescu,
    secretar de stat
    Bucureşti, 14 mai 2025.Nr. 468.
    ANEXĂNORMATIVE DE CHELTUIELI aferente evenimentului Reuniunea Grupului de Evaluare şi Monitorizare Inter Pares al Forumului Global privind Transparenţa şi Schimbul de Informaţii în Scopuri Fiscale, organizat în perioada 10-13 iunie 2025
    Nr. crt.Tipul de cheltuieliLimita maximă
    1.Cheltuieli privind organizarea unei recepţii de bun-venit300 lei/persoană
    2.Cheltuieli privind organizarea de mese oficiale185 lei/persoană
    3.Cheltuieli privind organizarea unui dineu oficial350 lei/persoană
    4.
    Cheltuieli privind trataţiile şi pauzele de cafea160 lei/persoană
    5.Cheltuieli pentru servicii de translaţie simultană200 lei/interpret/oră
    6.Cheltuieli pentru punerea la dispoziţie de către Camera Deputaţilor, prin Centrul Internaţional de Conferinţe, a spaţiilor, respectiv săli de conferinţă, săli de reuniuni, birouri, holuri, spaţii anexe şi de depozitare de la Palatul Parlamentului, utilizate pentru pregătirea şi desfăşurarea lucrărilor conferinţei104.500 lei/pachet
    7.Cheltuieli pentru organizarea de evenimente cu pachet complet de servicii, constând în: serviciile de amenajare şi dotare integrate (inclusiv preluare logistică, montaj, demontaj, mentenanţă, asistenţă tehnică permanentă etc.) pentru sala de conferinţă, sălile de reuniuni, birou-secretariat, holuri şi spaţii anexe de la Palatul Parlamentului, cheltuieli pentru servicii de preluare şi manipulare a încărcăturilor42.000 lei/zi
    8.Materiale informative şi de lucru30.000 lei/pachet
    9.Cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea unui eveniment cultural60 lei/persoană
    10. Cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea unui moment artistic pentru invitaţi25.000 lei/pachet
    11.Cadouri60 lei/persoană
    12. Servicii foto3.000 lei/zi
    DEVIZ ESTIMATIVaferent evenimentului Reuniunea Grupului de Evaluare şi Monitorizare Inter Pares al Forumului Global privind Transparenţa şi Schimbul de Informaţii în Scopuri Fiscale, organizat în perioada 10-13 iunie 2025
    Nr. crt.Tipul de cheltuieliSuma
    1.Cheltuieli privind organizarea unei recepţii de bun-venit 150 de persoane X 300 lei45.000 lei
    2.Cheltuieli privind organizarea de mese oficiale 150 de persoane X 185 lei X 4 zile 111.000 lei
    3.Cheltuieli privind organizarea unui dineu oficial 150 de persoane X 350 lei52.500 lei
    4.Cheltuieli privind trataţiile şi pauzele de cafea 150 de persoane X 80 lei X 4 zile96.000 lei
    5.Cheltuieli pentru servicii de translaţie simultană 4 interpreţi X 200 lei X 8 ore X 4 zile25.600 lei
    6.Cheltuieli pentru punerea la dispoziţie de către Camera Deputaţilor, prin Centrul Internaţional de Conferinţe, a spaţiilor, respectiv săli de conferinţă, săli de reuniuni, birouri, holuri, spaţii anexe şi de depozitare de la Palatul Parlamentului, utilizate pentru pregătirea şi desfăşurarea lucrărilor conferinţei104.500 lei
    7.
    Cheltuieli pentru organizarea de evenimente cu pachet complet de servicii, constând în: serviciile de amenajare şi dotare integrate (inclusiv preluare logistică, montaj, demontaj, mentenanţă, asistenţă tehnică permanentă etc.) pentru sala de conferinţă, sălile de reuniuni, birou-secretariat, holuri şi spaţii anexe de la Palatul Parlamentului, cheltuieli pentru servicii de preluare şi manipulare a încărcăturilor 42.000 lei X 4 zile168.000 lei
    8.Materiale informative şi de lucru (roll-upuri, agende tipărite, pix/creion, ecusoane, sacoşe tipărite)30.000 lei
    9.Cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea unui eveniment cultural 150 de persoane X 60 lei9.000 lei
    10.Cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea unui moment artistic pentru invitaţi25.000 lei
    11.Cadouri 150 de persoane X 60 lei9.000 lei
    12. Servicii foto 3.000 lei X 1 zi3.000 lei
    13. Cheltuieli neprevăzute (consum trifazic, diferenţa de curs valutar etc.) 65.000 lei
    TOTAL 743.600 lei
    -----