Structură Act

REGULI GENERALE din 2 iunie 2025pentru aplicarea normelor privind asigurarea structurilor şi efectivelor cu materiale de resortul echipamentului, de întreţinere şi alte materiale specifice
EMITENT
  • MINISTERUL JUSTIŢIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 16 iunie 2025Data intrării în vigoare 16-06-2025



    Aprobate prin ORDINUL nr. 1.171/C din 1 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din 16 iunie 2025.
    Articolul 1
    Normele privind asigurarea structurilor şi efectivelor cu materiale de resortul echipamentului, de întreţinere şi alte materiale specifice, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentele reguli generale, cuprind plafoane valorice, materiale şi cantităţi care se aprovizionează şi se distribuie pentru folosinţă sau consum, pentru o anumită perioadă de timp, denumită durată de folosinţă în cazul bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar sau perioadă de consum în cazul materialelor, care este stabilită după cum urmează:a) pentru normele valorice - un an calendaristic sau, în situaţiile în care este necesar, semestrial/trimestrial sau lunar;b) pentru normele materiale - se socoteşte în ani sau în funcţie de perioadele prevăzute expres în norme, semestrial/trimestrial sau lunar, de la darea în folosinţă.
    Articolul 2Normele valorice se actualizează, anual, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat cu această destinaţie, în funcţie de evoluţia preţurilor publicate de Institutul Naţional de Statistică în Buletinul statistic de preţuri şi se aprobă prin ordin al directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor. După aprobare, ordinul şi normele valorice actualizate se transmit unităţilor subordonate, spre informare şi aplicare.Articolul 3Plafoanele valorice şi cantităţile de bunuri materiale sau obiecte de inventar prevăzute de norme reprezintă limite şi cantităţi maxime, iar duratele de folosinţă sau perioadele de consum reprezintă limite minime de timp în care acestea trebuie menţinute în folosinţă sau să se consume, după caz.
    Articolul 4În cazuri temeinic justificate, directorul unităţii poate aproba depăşirea cantităţilor maxime prevăzute de normele materiale, în baza unei note de fundamentare întocmite de către structura/persoana care a identificat necesitatea şi îi revin sarcini în legătură cu asigurarea materială.Articolul 5(1) Persoanele care beneficiază de bunurile prevăzute în prezentele norme sunt obligate să le gestioneze, păstreze şi să le folosească în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.(2) În situaţia în care pierderea, degradarea sau distrugerea bunurilor are loc din cauze neprevăzute şi care nu puteau fi înlăturate ori în alte cazuri în care pagubele nu au fost provocate din culpa unei persoane, unitatea poate înlocui bunul distrus sau deteriorat.
    Articolul 6Materialele care se aprovizionează în cadrul normelor valorice se asigură categoriilor de beneficiari care au dreptul la acestea, în funcţie de specificul activităţilor desfăşurate. Justificarea consumurilor se face pe total unitate.Articolul 7În raport cu nevoile, directorul unităţii poate aproba substituirea unor bunuri cu altele asemănătoare, care să asigure aceleaşi caracteristici în utilizare/consum.Articolul 8Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă în funcţie de nevoi, cheltuielile pentru procurarea bunurilor materiale în cazul înfiinţării unei unităţi sau secţii de deţinere.Articolul 9Sumele necesare pentru asigurarea articolelor prevăzute de prezentele norme se vor suporta numai din creditele bugetare, aprobate anual Ministerului Justiţiei.ANEXĂla regulile generaleNorma nr. 6 - pentru înzestrarea cu harnaşament şi vehicule hipoNORMĂ MATERIALĂ
    Nr. crt.Denumirea articolelorU/MPrevederiObservaţii
    CantitateDurata de utilizare în ani
    0123
    45
    I. Harnaşamente
    1.Atelaj cu un cal: - ham din piele; - căpăstru din piele; - hăţ din piele cu câmpuri; - şleau din cânepă.cpl. buc. buc. buc. buc.1 1 1 1 23
    2.Atelaj cu doi cai: - ham din piele; - căpăstru din piele; - hăţ din piele cu câmpuri; - şleau din cânepă.cpl. buc. buc. buc. buc.1 2 2 1 43
    3.
    Şa completă: - şa; - frâu căpăstru cu dârlogi; - presen; - chingă pentru şa; - trăgători cu scăriţe; - geantă port-hartă; - profir; - ciochinari pachetaj. cpl. buc. buc. buc. buc. buc. buc. buc. buc.1 1 1 1 1 2 1 1 43
    4.Samar complet: - samar; - căpăstru din piele cu pană samar; - coardă pentru legat samar.cpl. buc. buc. buc.1 1 1
    3
    3Una pentru cuplare, una opritoare şi una pentru fân
    5.Şleauri din cânepă pentru atelaj cu un calbuc.21
    6.Şleauri din cânepă pentru atelaj cu doi caibuc.41
    7.Gură ham cânepăbuc.13
    8.Gură ham pielebuc.13
    9.Prelată samarbuc.13
    10.Plasă pentru fânbuc.13Pentru fiecare şa şi samar
    11.
    Sac pentru grăunţebuc.11Pentru fiecare şa şi samar
    12.Bici pentru conductorbuc.11
    II. Vehicule hipo
    1.Căruţăbuc.13
    2.Sanie
    buc.13
    3.Sacabuc.13
    4.Şaretăbuc.13
    NOTE:1. Prezenta normă se aplică numai pentru unităţile care au prevăzute în tabelele de înzestrare animale de serviciu şi vehicule hipo.
    2. Vehiculele hipo se asigură conform prezentei norme, cu încadrarea în indicatorii prevăzuţi în tabela de înzestrare.
    Norma nr. 7 - pentru aprovizionarea cu rechizite de birou şi şcolare1. Pentru aprovizionarea cu rechizite de birouNORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt.IndicatoriValoarea anuală (lei)
    012
    I. Personal
    1.Directorul general şi pentru directorii generali adjuncţi ai Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor196
    2.Personalul cu funcţii de conducere, până la şef serviciu din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor; pentru directori/şefi centre şi directorii adjuncţi ai unităţilor din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor186
    3.Personalul cu funcţii de conducere ce nu se încadrează la nr. crt. 297
    4.Pentru fiecare lucrător cu muncă de birou99
    5.Pentru fiecare lucrător cu muncă de teren, muncă de întreţinere şi deservire şi alte categorii raportate la specificul unităţii31
    II. Unităţi şi formaţiuni*
    1.Administraţia Naţională a Penitenciarelor14.984
    2.Unităţile subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor7.492
    3.Secţii de deţinere exterioare sau similar1.951
    III. Diverşi indicatori*
    1.Pentru fiecare secretariat176
    2.Pentru fiecare registratură290
    3.Pentru fiecare birou sau colectiv de muncă172
    4.Pentru fiecare casierie283
    5.Pentru fiecare spaţiu destinat pentru desfăşurarea activităţilor administrativ-jurisdicţionale de către judecătorii de supraveghere a privării de libertate276
    6.Pentru fiecare dispecerat1.462
    7.Pentru fiecare structură/comisie884
    *) Se acordă în plus faţă de indicatorii prevăzuţi la cap. I din norma valorică, în funcţie de necesităţi.
    NORMĂ MATERIALĂSe acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MPrevederi
    CantitatePerioada de consum în ani
    01234
    I. Pentru fiecare lucrător cu muncă de birou
    1.Agendăbuc.1
    1
    2.Mapă documentebuc.21
    3.Plicuri cu antet 1/1buc.401
    4.Plicuri cu antet 1/2buc.401
    5.Plicuri cu antet 1/4buc.601
    6.Plicuri cu antet 1/8buc.1001
    7.Sfoară pentru legat dosarekg0,3001
    8.Sfoară pentru legat diversekg0,3001
    II. Pentru fiecare lucrător cu muncă de teren, de întreţinere şi deservire
    1.Agendăbuc.
    11
    2.Mapă documentebuc.11
    3.Plicuri cu antet 1/1buc.401
    4.Plicuri cu antet 1/2buc.401
    5.Plicuri cu antet 1/4buc.
    601
    6.Plicuri cu antet 1/8buc.1001
    III. Pentru diverşi indicatori
    1.Plicuri cu antet, cu diverse dimensiuni (1/1; 1/2; 1/4 şi 1/8): - pentru Administraţia Naţională a Penitenciarelor; - pentru fiecare unitate subordonată Administraţiei Naţionale a Penitenciarelorbuc. buc.
    100.000 30.000
    1 1
    2.Plicuri diferite mărimi: - pentru Administraţia Naţională a Penitenciarelor; - pentru fiecare unitate subordonată Administraţiei Naţionale a Penitenciarelorbuc.buc.30.000 10.0001 1
    NOTE:1. Pentru aplicarea unitară a prevederilor prezentei norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a)
    sintagma „lucrători cu muncă de teren, de întreţinere şi deservire se referă la poliţiştii de penitenciare care execută misiuni de pază, însoţire, supraveghere şi escortare pentru persoanele private de libertate şi alte categorii de personal care, prin natura muncii lor, desfăşoară activităţi administrativ-gospodăreşti, au sarcini de teren sau nu execută curent lucrări de birou;
    b) sintagma „lucrători cu muncă de birou“ se referă la poliţiştii de penitenciare şi alte categorii de personal, încadraţi conform statelor de organizare în Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi în unităţile subordonate, cu excepţia celor cu muncă de teren, întreţinere şi deservire;c) prin „secretariat“ se înţelege compartimentul care are drept atribuţii de serviciu manipularea documentelor în interiorul unităţii şi de a ţine evidenţa acestor documente;d) prin „registratură“ se înţelege compartimentul care are drept atribuţii de serviciu primirea şi expedierea corespondenţei;e) prin „birou“ se înţelege încăperea în care îşi desfăşoară activitatea o persoană sau un colectiv de lucrători;f) prin „casierie“ se înţelege compartimentul care are drept atribuţii de serviciu executarea operaţiunilor financiar-bancare şi asigurarea primirii şi distribuirii drepturilor băneşti ale personalului unităţii.
    2.
    Încadrarea personalului în una dintre categoriile „muncă de birou“ sau „muncă de teren, întreţinere şi deservire“ se realizează anual, prin decizie scrisă a directorului de unitate.
    3. Categoriile de personal prevăzute la cap. I pct. 1, 2 şi 3 din norma valorică beneficiază şi de prevederile de la cap. I pct. 4 din norma valorică.4. Valoarea anuală pentru asigurarea de rechizite şi furnituri de birou se stabileşte în funcţie de categoriile de indicatori prevăzuţi la cap. I din norma valorică. Suplimentar, se acordă indicatorii prevăzuţi la cap. II din norma valorică, în funcţie de necesităţi.5. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă, în funcţie de nevoi:a) hârtia şi materialele de uz tehnic pentru arhitecţi, ingineri proiectanţi, tehnicieni, cartografi, desenatori tehnici etc.;b) hârtie pentru xerocopiere/imprimare şi materialele auxiliare pentru multiplicat;c) hârtia şi cartoanele speciale (hârtie cretată, cartografică etc.);d) materialele necesare arhivării documentelor, ordonării şi expertizării arhivelor (sfoară cusut dosare, sfoară ambalaj, lipici, coperţi dosar arhivă, hârtie ambalaj, etichete, cutii carton, mape carton etc.);
    e) hârtia pentru convocări, cursuri, organizarea şi desfăşurarea concursurilor/examenelor de ocupare a posturilor vacante de poliţist de penitenciare şi alte activităţi similare;f) hârtia, cartoanele şi materialele tipografice necesare tipăriturilor;g) plumbul pentru sigilat;h) materiale pentru amprentare;i) mape corespondenţă;j) inscripţii sau alte materiale care se utilizează cu ocazia diferitelor evenimente organizate de Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate.
    6. Pentru asigurarea continuităţii în desfăşurarea normală a activităţii, unităţile pot constitui un stoc de siguranţă ce va fi egal cu consumul pentru 90 de zile, pentru următoarele categorii de bunuri:a) hârtie pentru xerocopiere/imprimare şi materialele auxiliare pentru multiplicat;b) rechizite, plicuri, sfoară, alte categorii de bunuri;c) hârtia, cartoanele şi materialele tipografice necesare tipăriturilor.
    2. Pentru aprovizionarea cu rechizite pentru dotarea încăperilor amenajate pentru gestionarea incidentelor critice şi menţinerea capacităţii de intervenţie şi acţiuneNORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt.IndicatoriValoarea anuală (lei)
    012
    1.Administraţia Naţională a Penitenciarelor1.434
    2.Unităţile subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor458
    NOTĂ:În limita plafoanelor valorice aprobate se vor aproviziona şi consuma materiale stabilite prin ordin al directorului general pentru menţinerea capacităţii de intervenţie şi de acţiune.
    3. Pentru aprovizionarea cu rechizite şcolare pentru învăţământ şi cursuri de iniţiere, pregătire şi specializare, formare profesională şi alte categorii de cursuri/alte forme de pregătire profesionalăNORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt.IndicatoriValoarea anuală (lei)
    012
    I. Instituţiile de învăţământ din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor
    1.Pentru fiecare elev377
    2.Pentru fiecare clasă66
    3.Pentru fiecare şcoală238
    4.Pentru fiecare îndrumător/profesor/coordonator150
    II. Cursuri de iniţiere, pregătire şi specializare, formare profesională şi alte categorii de cursuri/alte forme de pregătire profesionalăValoarea pentru fiecare curs cu o durată mai mică de 3 luni (lei)
    1.Pentru fiecare cursant50
    2.Pentru fiecare clasă/grupă/curs55
    3.Pentru fiecare îndrumător/coordonator38
    NOTE:1.
    Pe perioada cursurilor, îndrumătorii, coordonatorii şi cursanţii beneficiază şi de prevederile Normei nr. 7 - pentru asigurarea cu rechizite de birou.
    2. Pentru cursurile de iniţiere, pregătire şi specializare, formare profesională şi alte categorii de cursuri/alte forme de pregătire profesională cu o durată mai mare de 3 luni, drepturile prevăzute de prezenta normă se vor acorda proporţional cu perioada cursului, calculată în luni.3. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă în funcţie de necesităţi:a) materialele didactice de folosinţă comună (hărţi, globuri terestre, materiale pentru lucrări de laborator, materiale şi planşe pentru anumite discipline);b) materialele documentare (reviste, broşuri, pliante, cursuri, cărţi de specialitate, dicţionare etc.), materialele pentru cabinetele tehnice şi documentare, materialele pentru multiplicat cursuri;c) manualele necesare elevilor şi cursanţilor în raport cu disciplinele prevăzute în programa analitică.
    Norma nr. 8 - pentru aprovizionarea cu materiale de informare, culturale şi de clubNORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt.IndicatoriValoarea anuală (lei)
    Cărţi de beletristică şi de profil profesionalMateriale de club
    0123
    1.Administraţia Naţională a Penitenciarelor8.499503
    2.Instituţii de învăţământ din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor3.378609
    3.Centre de formare profesională, pregătire, specializare, perfecţionare a personalului534497
    4.Penitenciare, centre educative, centre de detenţie, spitale-penitenciare, secţii de deţinere exterioare2.213476
    5.Unitate de achiziţii centralizate475420
    NOTE:1. Administraţia Naţională a Penitenciarelor poate reţine o parte din plafoanele valorice prevăzute unităţilor subordonate pentru cărţi de beletristică şi de profil profesional sau, după caz, poate redistribui o parte din plafoanele valorice, în scopul aprovizionării unităţilor subordonate.2. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă, în funcţie de nevoi:a) materialele pentru formaţii artistice, inclusiv cheltuielile cu întreţinerea şi repararea acestora;b) materialele pentru ornamentarea decorativă interioară şi exterioară din unitate, tablourile, drapelele, panourile, fotocronicile grafice şi alte lucrări cu caracter educativ, istoric, precum şi articolele necesare pentru ecran, cinema, cortină etc.;c) diplomele, plachetele, insignele etc.;
    d) cheltuielile necesare pentru dotarea iniţială a bibliotecilor cu literatură beletristică şi de profil profesional (în situaţia înfiinţării unei noi unităţi);e) cheltuielile pentru procurarea regulamentelor, literaturii şi publicaţiilor de specialitate ale altor instituţii din sistemul de apărare şi ordine publică;f) cheltuieli pentru procurarea literaturii de specialitate necesară pentru asigurarea nevoilor de informare profesională a cadrelor, instrucţiunilor, cărţilor, cataloagelor şi indicatoarelor pentru calculul preţurilor, standardelor, actelor normative etc. necesare documentării profesionale a personalului;g) cheltuielile pentru abonamente la presă şi publicaţiile periodice.
    Norma nr. 9 - pentru aprovizionarea cu materiale de întreţinere şi reparaţiiNORMĂ VALORICĂ
    Nr.
    crt.
    IndicatoriValoarea anuală (lei)
    012
    I. Materiale pentru întreţinere şi reparat echipament şi cazarmament
    1.Pentru fiecare lucrător/elev20
    II. Materiale pentru întreţinere şi reparat harnaşament şi vehicule hipo
    a) Harnaşament
    1.Pentru fiecare şa, samar, atelaj cu un cal10
    b) Vehicule hipo
    1.Pentru fiecare vehicul hipo97
    III. Materiale pentru întreţinerea utilajelor tehnologice (maşini de spălat, uscătoare, calandre, storcătoare), cu excepţia reparaţiilor
    2.Pentru fiecare utilaj892
    NORMĂ MATERIALĂSe acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.I. Materiale destinate pentru întreţinerea şi reparaţia echipamentului şi cazarmamentului, utilizate la nivelul atelierelor de unitate
    Nr. crt.
    Denumirea materialelorU/MPrevederiObs.
    CantitateaPerioada de consum
    012345
    1.Aţă de cusutm.l.Se asigură în funcţie de necesităţi.
    2.Blacheuriper.
    3.Accesorii pentru textile (nasturi, fermoare etc.)buc.
    4.Cremă pentru încălţămintebuc.
    5.Substanţe/Soluţii pentru îndepărtarea moliilorkg/ml
    6.Umeraşe pentru hainebuc.
    7.Accesorii şi soluţii pentru reparaţia încălţămintei (tălpi, cuie, soluţii de lipit etc.)
    II. Materiale destinate pentru întreţinerea şi reparaţia harnaşamentelor şi vehiculelor hipo
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MPrevederiObs.
    CantitateaPerioada de consum
    012345
    Pentru fiecare şa, samar şi atelaj cu un calSe asigură în funcţie de necesităţi.
    1.Substanţe/Soluţii împotriva dăunătorilorkg/ml
    2.Piele blanckg
    3.Pâslăkg
    4.Unsoare harnaşamentkg
    Pentru fiecare căpăstru şi harnaşament câini
    1.Unsoare harnaşamentkg
    Pentru fiecare vehicul hipo
    1.Cherestea m.c.
    NOTE:1.
    De prevederile cap. I pct. 1 din norma valorică şi norma materială beneficiază poliţiştii de penitenciare şi elevii din instituţiile de învăţământ din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor numai când echipamentul, încălţămintea şi cazarmamentul aparţin unităţii, iar reparaţiile se execută în atelierele unităţii, cu materialele asigurate conform normelor.
    2. Unităţile care nu au posibilitatea executării reparaţiilor prin atelierele proprii execută aceste reparaţii prin operatori economici de profil.3. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă, în funcţie de nevoi:a) costul reparaţiilor executate prin operatori economici de profil, conform legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice;b) materialele şi fondurile băneşti necesare pentru repararea şi întreţinerea echipamentului special, de protecţie şi de lucru, existente în dotarea unităţilor;c) materialele şi fondurile băneşti necesare pentru întreţinerea, depozitarea şi conservarea materialelor din depozite.
    Norma nr. 10 - pentru aprovizionarea cu materiale de spălat şi igienă
    A. Materiale de igienăI. Pentru personalul din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi unităţile subordonate
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MCantitateaPerioada de consumObs.
    MinimăMaximă
    1.Prosop de hârtie/ Cutie de şerveţelebuc.14LunarSe asigură pentru cabinete, director general, directori generali adjuncţi, directori/directori adjuncţi de direcţie, directori şi directori adjuncţi unitate. Se pot asigura şi pentru grupurile sanitare care nu au în dotare uscătoare pentru mâini.
    2.Săpun lichid/solidml/g100/80500/300Lunar/persoanăSe poate asigura săpun lichid sau solid, în funcţie de numărul de persoane încadrate la nivelul unităţii. Se asigură pentru consumul colectiv.
    3.Hârtie igienicăRolă15Lunar/persoanăSe asigură pentru consumul colectiv, în funcţie de numărul de persoane încadrate la nivelul unităţii.
    4.Dezinfectantml---Se asigură pentru consumul colectiv în funcţie de necesităţi.
    II. Pentru elevii din instituţiile de învăţământ din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MCantitateaPerioada de consumObs.
    MinimăMaximă
    1.Hârtie igienicăbuc.15Lunar/persoanăSe asigură pentru consumul colectiv, în funcţie de numărul de elevi.
    2.Săpun de toaletăml/g100/80500/300Lunar/persoanăSe poate asigura săpun lichid sau solid, în funcţie de numărul de elevi. Se asigură pentru consumul colectiv.
    3.Dezinfectantml---Se asigură pentru consumul colectiv, în funcţie de necesităţi.
    III. Pentru grupurile sanitare din alte categorii de spaţii comune (săli de mese, blocuri alimentare, cabinete medicale şi alte spaţii comune)
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MCantitateaPerioada de consumObs.
    MinimăMaximă
    1.Prosop de hârtiebuc.În funcţie de necesităţi, se asigură pentru consumul colectiv.
    2.Săpun lichid/solidml/g
    3.Hârtie igienicărolă

    Materialele de igienă prevăzute de prezenta normă se distribuie, de regulă, lunar, prin grija gospodarului sau a unei alte persoane desemnate la nivelul unităţii. În cazuri de risc epidemiologic sau când starea igienico-sanitară o impune şi numai la propunerea medicului de unitate, în baza unei note de fundamentare, se pot depăşi cantităţile maxime prevăzute de norme.
    IV.
    Pentru camere de oaspeţi, camere situate în unităţi şi destinate cazării personalului aflat în interesul serviciului sau la cursuri
    Nr. crt.Denumirea materialelorCantitate şi perioada de consumObs.
    1.Săpun hotelier solid de 9-15 g sau săpun lichidÎn funcţie de necesităţi
    2.Hârtie igienică
    3.Prosop de hârtie tip rolă
    4.Şampon hotelier
    5.Gel de duş hotelier
    B. Materiale de spălat1. Pentru spălarea lenjeriei pentru pat a elevilor din instituţiile de învăţământ din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MCantitatea maximăPerioada de consumObs.
    1.Detergent de rufe pudrăg40În funcţie de necesităţiSe poate asigura detergent lichid sau solid pentru fiecare kg de rufe uscate.
    2.Detergent de rufe lichidml40
    3.Soluţie pentru îndepărtarea petelorml30
    4.Balsam de rufeml30
    5.Soluţie anticalcarg30
    6.Apretg30
    2. Pentru spălarea lenjeriei pentru pat a poliţiştilor de penitenciare aflaţi la cursuri de iniţiere, pregătire, formare profesională şi alte forme de pregătire profesională în cadrul unor unităţi/centre/complexuri din sistemul penitenciar
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MCantitatea maximăPerioada de consumObs.
    1.Detergent de rufe pudrăg40În funcţie de necesităţiSe poate asigura detergent lichid sau solid pentru fiecare kg de rufe uscate.
    2.Detergent de rufe lichidml40
    3.Soluţie pentru îndepărtarea petelorml30
    4.Balsam de rufeml30
    5.Soluţie anticalcarg30
    6.Apretg50
    3. Pentru spălatul echipamentului sportiv, special, de protecţie şi de lucru, folosit de lucrătorii din sistemul penitenciar
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MCantitatea maximăPerioada de consumObs.
    1.Detergent de rufe pudrăg40În funcţie de necesităţiSe poate asigura detergent lichid sau solid pentru fiecare kg de rufe uscate.
    2.Detergent de rufe lichidml40
    3.Soluţie pentru îndepărtarea petelorml30
    4.Balsam de rufeml30
    5.Soluţie anticalcarg30
    4. Pentru fiecare instructor de dresaj şi conducător de câini, precum şi fiecare persoană care efectuează îngrijirea cailor
    Nr. crt.
    Denumirea materialelorU/MCantitatea maximăPerioada de consumObs.
    1.Detergent de rufe pudrăg40În funcţie de necesităţiSe poate asigura detergent lichid sau solid pentru fiecare kg de rufe uscate.
    2.Detergent de rufe lichidml40
    3.Soluţie pentru îndepărtarea petelorml30
    4.Balsam de rufeml30
    5.Soluţie anticalcarg30
    5. Pentru spălatul feţelor de masă, ştergarelor, prosoapelor din sălile de mese, popote, bufete, cazarmament, infirmerii, puncte medicale etc.
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MCantitatea maximăPerioada de consumObs.
    1.Detergent de rufe pudrăg40În funcţie de necesităţiSe poate asigura detergent lichid sau solid pentru fiecare kg de rufe uscate.
    2.Detergent de rufe lichidml40
    3.Soluţie pentru îndepărtarea petelorml30
    4.Balsam de rufeml30
    5.Soluţie anticalcarg30
    6.Apretg50

    Materialele de spălat prevăzute de prezenta normă se distribuie de către gospodar sau o persoană desemnată la nivelul unităţii. Materialele se distribuie la spălătoria unităţii sau în alte spaţii în care sunt amplasate maşini de spălat. În cazuri de risc epidemiologic sau când starea igienico-sanitară o impune şi numai la propunerea medicului de unitate, în baza unei note de fundamentare, se pot depăşi cantităţile prevăzute de norme.
    C. Materiale igienico-sanitare ce se acordă pentru prevenirea îmbolnăvirilor profesionale
    Caracteristica locului de muncăMateriale igienico-sanitareCantitatea de maximă
    123
    Procese de muncă ce se desfăşoară în condiţii de contact direct cu noxe fizico-chimice sau substanţe iritante, conform legislaţiei în vigoareSăpun lichid/solid Dezinfectant500 ml/300 g/persoană/lună 500 ml/persoană/lună
    NOTĂ:Prezenta normă se aplică personalului din sistemul administraţiei penitenciare care desfăşoară activităţi în condiţii de contact direct cu noxe fizico-chimice sau substanţe iritante, conform legislaţiei în vigoare.La acordarea materialelor igienico-sanitare se vor avea în vedere: gradul de murdărire a corpului, contactul direct cu substanţe toxice, alte noxe fizico-chimice care contaminează sau irită pielea, precum şi contactul cu unele materiale infectate.Ori de câte ori este necesar, directorul de unitate (sau similar) va actualiza planul de prevenire şi protecţie privind locurile de muncă unde se impune acordarea materialelor igienico-sanitare, numărul beneficiarilor şi cantităţile necesare.Norma nr. 11 - pentru aprovizionarea cu materiale de gospodărire şi inventar de unitate NORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt.IndicatoriValoare anuală - lei -
    Observaţii
    I. Pentru frizeri
    1.Pentru fiecare frizer214
    NOTĂ:Se consideră acţiuni nenormate cheltuielile pentru ascuţirea foarfecelor, cuţitelor, achiziţionarea accesoriilor şi repararea maşinilor de tuns.
    NORMĂ MATERIALĂSe acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MPrevederiObservaţii
    CantitateaDurata de utilizare în ani/Perioada de consum
    01
    2345
    I. Pentru frizeri
    1.Maşină de tunsbuc.11Se calculează câte 1 buc. la fiecare 25 de persoane.
    2.Uscător pentru părbuc.11Se calculează câte 1 buc. la fiecare 25 de persoane.
    3.Foarfecă frizeribuc.
    Se asigură în funcţie de necesităţi.Pentru fiecare frizer
    4.Pieptăn/Perie pentru frizerbuc.
    5.Pulverizator de apă pentru frizeriebuc.
    II. Materiale de gospodărire elevi
    1.Rolă pentru scamebuc.5Pentru fiecare ciclu de învăţământPentru fiecare elev din instituţiile de învăţământ
    2.Cremă pentru încălţămintebuc.5
    3.Perie pentru încălţămintebuc.2
    III. Materiale şi utilaje pentru spălătorii
    1.Sârmă galvanizată pentru întins rufem.l.Se asigură în funcţie de necesităţi.
    2.Coş de rufebuc.
    3.Fier/Staţie de călcatbuc.12Se calculează câte 1 buc. la fiecare 25 de persoane.
    4.Maşini şi utilaje pentru spălătoriibuc.
    Necesarul, tipul şi capacitatea se stabilesc de fiecare unitate în funcţie de necesităţi.
    IV. Materiale pentru bucătării, săli de mese, popote, bucătării de unitate, bufete, cantine şi alte spaţii destinate pentru servirea mesei
    1.Feţe de masă de diferite dimensiunibuc.41De fiecare masă
    2.Prosop de bucătăriebuc.101Pentru fiecare persoană care pregăteşte şi serveşte hrana.
    3.Prosop de hârtierolăSe vor asigura în funcţie de necesităţile identificate la nivelul fiecărei unităţi.
    4.Naproane
    buc.41De fiecare masă
    V. Materiale şi utilaje pentru spaţiile de cazare elevi
    1.Fier/Staţie de călcatbuc.12Se calculează câte 1 buc. la fiecare 25 de elevi.
    2.Uscător de părbuc.11Pentru fiecare cameră de cazare
    3.Stender (uscător) pentru rufe
    buc.Se asigură în funcţie de necesităţi.
    4.Maşini şi utilaje pentru spălatbuc.Necesarul, tipul şi capacitatea se stabilesc în funcţie de necesităţi.
    Norma nr. 12 - pentru aprovizionarea cu materiale de întreţinere a cailor şi potcovitul acestoraNORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt.IndicatoriValoare - lei - Observaţii
    I. Materiale de întreţinere cai
    1.Pentru fiecare cal95
    II. Materiale de potcovit
    1.Pentru fiecare cal300Se asigură materialele necesare pentru potcovirea cailor la nivelul unităţii (potcoave, caiele etc.).
    NOTE:1. În situaţia în care nu este posibilă potcovirea cailor la nivelul unităţii, cheltuielile pentru serviciile de potcovire se consideră acţiuni nenormate. 2. Necesarul de materiale se stabileşte în funcţie de numărul cailor.3. Păturile pentru cai se pot asigura din cele cu durata de serviciu îndeplinită.4. Se consideră acţiuni nenormate cheltuielile necesare pentru dotarea iniţială cu materiale pentru întreţinerea cailor, precum şi dotarea cu alte articole necesare decât cele prevăzute în prezenta normă.
    Norma nr. 13 - pentru aprovizionarea cu harnaşament şi materiale pentru dresajul câinilor NORMĂ VALORICĂ
    Nr.
    crt.
    IndicatoriValoare - lei - Observaţii
    I. Materiale necesare persoanelor care execută antrenamentul câinilor
    1.Pentru fiecare conducător de câini7
    II. Materiale necesare persoanelor care execută dresajul câinilor
    1.Pentru fiecare persoană care execută dresajul câinilor de la vârsta de 45 de zile până la 4 luni (de fiecare 15 căţei)26
    NORMĂ MATERIALĂSe acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MPrevederi
    Observaţii
    CantitateDurata de utilizare în ani
    012345
    I. Harnaşament câini
    1.Botniţă completăbuc.22Pentru fiecare câine
    2.Curea piele conducere câini (lesă)buc.2
    2
    3.Carabinieră tip rac pentru cureabuc.22
    4.Lanţ pentru câinibuc.22
    5.Ham din pielebuc.22
    6.Sfoară conducerebuc.22
    7.Lesăbuc.22
    8.Zgardă din pielebuc.22
    9.Zgardă din zalebuc.22
    10.Ecuson/Medalion identitatebuc.2
    2
    11.Vestăbuc.22Modelul vestei se va stabili în funcţie de specificul misiunilor desfăşurate.
    II. Materiale necesare persoanelor care execută antrenamentul câinilor
    1.Geantă conducător câinebuc.22
    2.Mânecă protecţiebuc.21
    3.Huse pentru mânecă protecţiebuc.21Pentru fiecare mânecă protecţie
    4.Sfoară dresajbuc.În funcţie de necesităţi
    III. Materiale necesare persoanelor care execută dresajul câinilor în centre sau tabere pentru dresaj
    1.Geantă conducător câinebuc.22
    2.
    Mânecă protecţiebuc.21
    3.Huse pentru mânecă protecţiebuc.21Pentru fiecare mânecă protecţie
    4.Sfoară dresajbuc.În funcţie de necesităţi
    Alte categorii de materiale
    1.Cuşcăbuc.
    23Pentru fiecare câine
    2.Recipiente din inox pentru hrană/apă pentru câinibuc.41Pentru fiecare câine
    NOTĂ:Se consideră acţiuni nenormate şi se achiziţionează în funcţie de nevoi următoarele:a) materiale şi accesorii necesare pentru igiena corporală şi deparazitare;b) vaccinarea şi tratamentele medicale.
    Norma nr. 14 - pentru aprovizionarea cu scule şi utilaje pentru ateliere
    NORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt.IndicatoriValoare anuală - lei -Observaţii
    I. Pentru un lucrător
    1.Pentru fiecare croitor25
    2.Pentru fiecare cizmar102
    3.Pentru fiecare curelar108
    II. Pentru scule şi utilaje atelier
    1.Pentru fiecare atelier de croitorie cu:
    - 1-3 lucrători42
    - 4-5 lucrători62
    - 6-10 lucrători102
    2.Pentru fiecare atelier de cizmărie cu:
    - 1-3 lucrători22
    - 4-5 lucrători38
    - 6-10 lucrători69
    3.Pentru fiecare atelier de curelărie31
    4.Pentru fiecare atelier de lemnărie-rotărie42
    5.Pentru fiecare atelier de fierărie-potcovărie176
    NORMĂ MATERIALĂSe acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MPrevederiObservaţii
    CantitateaDurata de utilizare în ani/
    Perioada de consum
    012345
    Atelier de croitorie
    1.Fier/Staţie de călcatbuc.12Se calculează câte 1 buc. la fiecare 25 de persoane.
    2.Masă de călcatbuc.Se asigură în funcţie de necesităţi.
    3.Maşină de cusutbuc.15Se calculează câte 1 buc. la fiecare 25 de persoane.
    4.Scaun de lucru pentru atelierbuc.15Pentru fiecare lucrător
    Atelier de cizmărie
    1.Banc pentru cizmăriebuc.15
    2.Maşină de cusutbuc.15Se calculează câte 1 buc. la fiecare 25 de persoane.
    3.Calapoade cizmăriebuc.55
    4.Scaun de lucru pentru atelierbuc.15Pentru fiecare lucrător
    Atelier de curelărie
    1.Scaun de lucru pentru atelierbuc.15Pentru fiecare lucrător
    2.Tocilă (polizor)buc.25
    Atelier de lemnărie-rotărie
    1.Scaun de lucru pentru atelierbuc.15Pentru fiecare lucrător
    2.Tejghea pentru lemnarbuc.15
    3.Tocilă (polizor)buc.25
    Atelier de fierărie-potcovărie
    1.Bormaşină marebuc.13Pentru fiecare lucrător
    2.Bormaşină micăbuc.12
    3.Foale pentru atelierbuc.15
    4.Forje pentru fierarbuc.15
    5.Menghină marebuc.15
    6.Nicovală marebuc.15
    7.Nicovală micăbuc.15
    8.Scaun de lucru pentru atelierbuc.15
    NOTE:1. Necesarul de scule şi utilaje se stabileşte în funcţie de numărul lucrătorilor şi al atelierelor.2. Se consideră acţiuni nenormate cheltuielile necesare pentru dotarea iniţială a atelierelor, repararea maşinilor şi utilajelor şi aprovizionarea accesoriilor specifice.
    Norma nr. 15 - pentru aprovizionarea cu echipament şi materiale pentru pregătire fizică şi sportNORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt.IndicatoriValoare anuală - lei -Observaţii
    I. Echipament de sport
    1.Pentru elevii din instituţiile de învăţământ din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor 83
    2.Pentru fiecare instructor de pregătire fizică şi sport13
    II. Accesorii şi materiale pentru pregătire fizică şi sport:
    1.Unităţile subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor
    - până la 100 persoane1.427
    - de la 101 la 200 de persoane2.951
    - peste 200 de persoane10.812
    2.Materiale pentru pregătirea fizică a personalului din Administraţia Naţională a Penitenciarelor8.964
    NORMĂ MATERIALĂ Se acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.1. Accesorii şi materiale pentru pregătire fizică şi sport
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MPrevederi
    Unităţi penitenciareA.N.P.Instituţii de învăţământ din subordinea ANPDurata de utilizare în ani
    Până la 100 de persoaneDe la 101-200 de persoanePeste 200 de persoane
    1.Bare fixebuc.468885
    2.Bare paralelebuc.468885
    3.Cal gimnasticăbuc.123335
    4.Capră gimnasticăbuc.123335
    5.Ladă gimnasticăbuc.123335
    6.Masă tenisbuc.468885
    7.Panouri baschetbuc.222245
    8.Portic redus pentru gimnasticăbuc.468883
    9.Spaliere gimnasticăbuc.468883
    10.Stâlpi metalici pentru teren voleiset222225
    11.Manechin judobuc.2222103
    12.Saltele judobuc.10101010204
    13.Aparate fitness multifuncţionalebuc.4688105
    14.Sac de boxbuc.4688103
    15.Covor pentru sala de sportmpSe asigură în funcţie de suprafaţa spaţiului destinat activităţilor sportive.
    16.Fileubuc.222241
    17.Porţi fotbal/handbalset222235
    18.Plase porţi fotbal/handbalset222231
    19.Palete tenisbuc.Se asigură în funcţie de necesităţi.
    20.Mingi pentru diferite sporturibuc.
    21.Suport saltele fitnessbuc.222243
    2. Accesorii pentru pregătire fizică şi sport pentru instituţiile de învăţământ din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MCantitateaDurata de utilizare în ani
    1.Protecţie organe genitale femeibuc.63
    2.Protecţie organe genitale bărbaţibuc.63
    3.Protecţie antebraţpereche63
    4.Protecţie tibiepereche63
    5.Echipament pentru activităţi în echipăcomplet262
    6.Mănuşi box, mănuşi semicontact, palmări şi accesorii pentru sporturile de contactpereche63
    7.Fluierbuc.11/fiecare profesor/ instructor de sport
    8.Căşti protecţie boxbuc.63
    3. Pentru desfăşurarea probelor practice de verificare a forţei motrice, abilităţilor în tehnici de autoapărare şi imobilizare
    Nr. crt.Denumirea materialelorU/MPrevederiDurata de utilizare/Perioada de consum
    Cantitatea
    01234
    1.Bandă adezivă pentru marcajrolăSe vor asigura în funcţie de necesităţile identificate la nivelul fiecărei unităţi şi de metodologia de concurs.nenormat
    2.Stâlpi/Jaloanebuc.2
    3.Bandă delimitare traseurolănenormat
    4.Saltele gimnasticăbuc.4
    5.Greutăţi pentru transportbuc.5
    6.Bancă de sportbuc.5
    7.Stativ depozitare greutăţibuc.5
    8.Element tip tunelbuc.2
    9.Ladă de gimnasticăbuc.5
    10.Manechinbuc.3
    11.Sistem de avertizare audio-video mecanic sau electronic (clopoţel sau sonerie)buc.5
    12.Suport sistem de avertizarebuc.5
    13.Cronometrubuc.2
    NOTE:1. În vederea executării pregătirii fizice şi a sportului, beneficiază de accesoriile şi materialele de sport personalul încadrat la nivelul unităţilor şi elevii din instituţiile de învăţământ.2. Echipamentul şi materialele de sport aprovizionate şi distribuite conform prevederilor prezentei norme vor fi folosite numai pentru pregătire fizică şi sport, precum şi pentru desfăşurarea probelor practice de verificare a forţei motrice, a abilităţilor în tehnici de autoapărare şi imobilizare, fiind interzisă folosirea lor în alte scopuri.
    3. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă, în funcţie de nevoi:a) cheltuielile şi materialele necesare pentru sport şi pregătirea fizică a personalului care participă la concursuri sportive;b) cheltuielile şi materialele necesare pentru dotarea cu echipament şi materiale pentru săli de sport, o singură dată la înfiinţare, cele necesare pentru întreţinerea şi repararea utilajelor şi materialelor din dotare pentru pregătire fizică şi sport, precum şi cele necesare amenajării şi întreţinerii terenurilor, sălilor de sport etc.
    ------