Structură Act

ORDIN nr. 2.229 din 17 septembrie 2025pentru aprobarea Procedurii privind notificarea organelor fiscale competente în cazul în care facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării nu au fost transmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, precum şi măsurile ce vor fi luate de acestea
EMITENT
  • AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 895 din 30 septembrie 2025Data intrării în vigoare 30-09-2025


    Având în vedere art. 4 alin. (6) şi art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 840.285 din 11.09.2025,în temeiul prevederilor art. 10^9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:Articolul 1Se aprobă Procedura privind notificarea organelor fiscale competente în cazul în care facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării nu au fost transmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, prevăzută în anexa nr. 1.
    Articolul 2Se aprobă modelul şi conţinutul formularului (800) „Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021“, prevăzut în anexa nr. 2.Articolul 3Formularul prevăzut la art. 2 se completează şi se transmite conform instrucţiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 3.Articolul 4Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului menţionat la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 4.
    Articolul 5Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.Articolul 6Direcţia generală unitatea de management al informaţiei şi Direcţia generală antifraudă fiscală vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
    Adrian-Nicuşor Nica
    Bucureşti, 17 septembrie 2025.Nr. 2.229.Anexa nr. 1 Deschideți PROCEDURĂprivind notificarea organelor fiscale competente în cazul în care facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestăriinu au fost transmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionareaşi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţiivehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea,precum şi măsurile ce vor fi luate de acestea
    Anexa nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    Anexa nr. 3INSTRUCŢIUNIde completare a formularului (800) „Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021Formularul (800) „Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021“ se completează şi se transmite de către beneficiarii care nu primesc facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării, efectuate de persoanele impozabile ce au obligaţia de a transmite facturile către destinatari, în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare, utilizând sistemul naţional RO e-Factura.Formularul se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, potrivit legii.Completarea formularului se face astfel:Secţiunea ICaseta „Denumire“ se completează cu denumirea beneficiarului care nu a primit facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura.Caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează cu codul de identificare fiscală atribuit beneficiarului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.În situaţia în care formularul se completează de către împuternicit/reprezentantul legal, desemnat potrivit legii, se înscriu codul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal competent beneficiarului pentru care se completează formularul, precum şi datele de identificare ale acestuia.
    Caseta „Domiciliul fiscal“ se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al beneficiarului.
    Secţiunea IISe marchează cu „X“ în funcţie de reprezentarea beneficiarului în relaţia cu organul fiscal, prin împuternicit/reprezentant legal, şi se înscriu numărul şi data înregistrării la organul fiscal de către împuternicit a actului de împuternicire, în original sau în copie legalizată, sau numărul şi data documentului care atestă calitatea de reprezentant legal.Date de identificareSe completează cu datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal, după caz.Secţiunea IIISe completează cu informaţiile privind data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile/data plăţii, precum şi valoarea totală a bunurilor livrate/serviciilor prestate. În cadrul acestei secţiuni este ataşat documentul care atestă data livrării de bunuri/prestării de servicii, precum şi documentul care atestă plata efectuată.Caseta „Numele persoanei care face cererea“ se completează cu numele persoanei care întocmeşte formularul (800).Caseta „Funcţia/Calitatea“ se completează cu funcţia/calitatea pe care o are persoana care întocmeşte formularul (800). În situaţia în care formularul (800) se completează de către împuternicit/reprezentantul legal, desemnat potrivit legii, se înscrie „Împuternicit“ sau „Reprezentant legal“, după caz.
    Anexa nr. 4CARACTERISTICI
    de editare, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului (800) „Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021
    1. Denumirea formularului: (800) „Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/20212. Caracteristici de editare: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.3. Se utilizează de către beneficiarii care nu primesc facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării, efectuate de persoanele impozabile ce au obligaţia de a transmite facturile către destinatari, în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare, utilizând sistemul naţional RO e-Factura.4. Se completează şi se transmite de beneficiarii care nu primesc facturile prin sistemul RO eFactura, pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării, sau de împuternicitul/reprezentantul legal al acestuia, după caz.5. Se arhivează în format electronic.