Structură Act

HOTĂRÂRE nr. 32 din 21 noiembrie 2025privind întocmirea, verificarea şi circuitul proceselor-verbale privind rezultatele alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025
EMITENT
  • AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1077 din 21 noiembrie 2025Data intrării în vigoare 21-11-2025


    Având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 890/2025 privind stabilirea datei alegerilor locale parţiale pentru preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, primarul general al municipiului Bucureşti şi pentru primari în unele circumscripţii electorale,văzând prevederile art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2025 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025,ţinând cont de prevederile art. 93-98 şi ale art. 132 alin. (1) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare,în considerarea prevederilor art. 120 alin. (1) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile Hotărârii Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016 pentru aprobarea modelelor proceselor-verbale privind consemnarea rezultatului votării la alegerile locale, cu modificările şi completările ulterioare,observând dispoziţiile Hotărârii Autorităţii Electorale Permanente nr. 36/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, selecţia, desemnarea şi atribuţiile operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, verificarea corelaţiilor din procesele-verbale de consemnare a rezultatelor votării, precum şi condiţiile de înregistrare audiovideo a operaţiunilor efectuate de către membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare pentru numărarea voturilor, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. a), c), d)f) şi i) din Hotărârea Guvernului nr. 933/2025 privind stabilirea măsurilor tehnice necesare bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025,
    văzând şi prevederile Hotărârii Biroului Electoral Central nr. 154H/2024 privind aplicarea unitară a prevederilor legale privind întocmirea, verificarea şi circuitul proceselor-verbale privind rezultatele alegerilor din data de 9 iunie 2024,în considerarea propunerilor formulate de Institutul Naţional de Statistică prin Adresa nr. 5.348T.A. din 20 noiembrie 2025, înregistrată la Autoritatea Electorală Permanentă cu nr. 19.212 din 20.11.2025, şi de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale prin Adresa nr. 117.023 din 21 noiembrie 2025, înregistrată la Autoritatea Electorală Permanentă cu nr. 19.208 din 21.11.2025,în temeiul art. 104 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare,Autoritatea Electorală Permanentă adoptă prezenta hotărâre.Articolul 1(1) La alegerile locale parţiale din data de 7 decembrie 2025, după numărarea voturilor, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare încheie un proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, un proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primarul general al municipiului Bucureşti sau un proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, după caz, în trei exemplare originale.(2) Procesele-verbale prevăzute la alin. (1) vor fi semnate olograf de către membrii biroului electoral al secţiei de votare, pe fiecare pagină, cu respectarea condiţiei imperative de a semna doar în partea stângă a paginilor acestor procese-verbale, astfel încât cifrele cuprinse în procesul-verbal şi codul QR prevăzut la art. 2 alin. (5) să nu fie în niciun fel afectate, şi vor purta ştampila de control a secţiei de votare.(3) Un exemplar original al proceselor-verbale prevăzute la alin. (1) se afişează în loc vizibil la sediul biroului electoral al secţiei de votare.(4) Pe fiecare pagină a copiilor proceselor-verbale eliberate conform art. 94 alin. (6) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, se va înscrie menţiunea „Copie certificată“, însoţită de semnătura preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare, lângă care se va aplica ştampila de control a secţiei de votare.
    Articolul 2(1) Pentru încheierea procesului-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, a procesului-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primarul general al municipiului Bucureşti sau a procesului-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare:a) va întocmi o ciornă a procesului-verbal şi va asigura verificarea electronică a datelor care urmează a fi consemnate în cele 3 exemplare originale ale procesului-verbal; verificarea electronică a datelor care urmează a fi consemnate în cele 3 exemplare originale ale procesului-verbal se va realiza cu sprijinul operatorului de calculator al biroului electoral al secţiei de votare prin înscrierea acestora în aplicaţia informatică, care asigură îndeplinirea funcţionalităţilor prevăzute la art. 3 lit. n) tezele I şi a II-a şi lit. o) din Normele metodologice privind funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, selecţia, desemnarea şi atribuţiile operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, verificarea corelaţiilor din procesele-verbale de consemnare a rezultatelor votării, precum şi condiţiile de înregistrare audiovideo a operaţiunilor efectuate de către membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare pentru numărarea voturilor, aprobate prin Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 36/2019, cu modificările şi completările ulterioare, instalată pe terminalul informatic (tableta) pus la dispoziţie de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale; aplicaţia informatică menţionată va semnala eventualele erori sau neconcordanţe ce trebuie remediate pentru a asigura încheierea proceselor-verbale conform legii;b) va verifica dacă denumirile partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi ale organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, numele şi prenumele candidaţilor pe care acestea le-au propus, precum şi numele şi prenumele candidaţilor independenţi, înscrise în machetele personalizate ale proceselor-verbale, corespund cu cele înscrise în buletinele de vot utilizate în secţia de votare;c) va asigura înscrierea corectă în procesele-verbale a voturilor valabil exprimate pentru fiecare candidat, în conformitate cu rezultatele numărării voturilor, precum şi a totalizării acestora;d) după confirmarea corelaţiilor, atât în aplicaţie, cât şi în procesul-verbal, după realizarea acţiunilor de verificare prevăzute la lit. a)-c) şi semnarea de către membrii biroului electoral al secţiei de votare a proceselor-verbale completate în secţia de votare, va asigura încărcarea în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, denumit în continuare SIMPV, atât a fotografiei procesului-verbal, cât şi a datelor înscrise în aplicaţia informatică de verificare a corelaţiilor.(2)
    Dacă în momentul consemnării rezultatului votării nu se pot finaliza operaţiunile de înscriere a datelor în aplicaţia informatică menţionată la alin. (1) lit. a), întrucât, chiar şi după reverificări, cheile de validare nu sunt respectate, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare trebuie să apeleze numărul unic al centrului de suport tehnic.
    (3) Dacă după efectuarea operaţiunilor prevăzute de alin. (1) şi (2) cheile de validare nu sunt respectate, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare va întocmi procesul-verbal în baza datelor rezultate prin aplicarea prevederilor art. 93 alin. (1) lit. c)-i) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi va asigura încărcarea în SIMPV numai a fotografiei procesului-verbal.(4) În situaţia prevăzută la alin. (3), datele înscrise în aplicaţia instalată pe terminalul informatic prevăzut la alin. (1) lit. a) vor fi corectate şi încărcate în SIMPV de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, cu asistenţa operatorului de calculator, numai în baza hotărârii biroului electoral de circumscripţie sau a oficiului electoral de sector, după caz, la sediul acestuia.(5) Formularele proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării vor conţine pe fiecare pagină un cod QR având formatul CODPV#pag_curenta#pag_total.(6) Pentru generarea codului QR trebuie respectate următoarele reguli:a) nivelul de corecţie să fie H;b) codificarea să fie UTF-8.
    Articolul 3(1) După realizarea operaţiunilor prevăzute la art. 1 şi 2, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare va asigura, cu sprijinul celorlalţi membri ai biroului electoral al secţiei de votare, constituirea unuia dintre următoarele dosare, după caz:a) un dosar sigilat şi ştampilat, cuprinzând două exemplare originale ale procesului-verbal privind consemnarea rezultatelor votării pentru primar, contestaţiile formulate la voturile exprimate, voturile nule şi voturile contestate; dosarul va fi etichetat corespunzător, prin înscrierea numărului secţiei de votare, a denumirii localităţii şi a menţiunii „Rezultate alegeri locale parţiale pentru primar - 7 decembrie 2025“;b) un dosar sigilat şi ştampilat, cuprinzând două exemplare ale procesului-verbal privind consemnarea rezultatelor votării pentru primarul general al municipiului Bucureşti, contestaţiile formulate la voturile exprimate, voturile nule şi voturile contestate; dosarul va fi etichetat corespunzător, prin înscrierea numărului secţiei de votare, a numărului sectorului şi a menţiunii „Rezultate alegeri locale parţiale pentru primarul general - 7 decembrie 2025“;c) un dosar sigilat şi ştampilat, cuprinzând două exemplare ale procesului-verbal privind consemnarea rezultatelor votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, contestaţiile formulate la voturile exprimate, voturile nule şi voturile contestate; dosarul va fi etichetat corespunzător, prin înscrierea numărului secţiei de votare, a denumirii localităţii şi a menţiunii „Rezultate alegeri locale parţiale pentru preşedintele consiliului judeţean - 7 decembrie 2025“.(2) După constituirea dosarului corespunzător prevăzut la alin. (1), preşedintele biroului electoral al secţiei de votare va asigura constituirea unui dosar separat cuprinzând listele electorale utilizate în secţia de votare, cererile de vot prin intermediul urnei speciale, precum şi orice alte formulare şi/sau procese-verbale utilizate în procesul electoral; dosarul va fi etichetat corespunzător, prin înscrierea numărului secţiei de votare, a denumirii localităţii sau a numărului sectorului, după caz, şi a menţiunii „Liste electorale şi formulare utilizate la alegerile locale parţiale - 7 decembrie 2025“.
    (3) Dosarele prevăzute la alin. (1) şi (2) se sigilează de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare prin aplicarea unei benzi de hârtie, după cum urmează:a) semnează o bandă de hârtie împreună cu ceilalţi membri şi aplică ştampila de control pe aceasta;b) aplică bandă adezivă transparentă sau lipici pe banda de hârtie prevăzută la lit. a) pe care apoi o lipeşte de dosar, astfel încât semnăturile şi ştampila de control să rămână vizibile, iar banda de hârtie să nu se deterioreze pe parcursul transportului.
    Articolul 4(1) Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, cu sprijinul celorlalţi membri ai biroului electoral al secţiei de votare, asigură introducerea într-un sac a buletinelor de vot întrebuinţate şi necontestate, pe care îl va eticheta în mod corespunzător ca sac ce conţine „Buletine de vot folosite la alegerile locale parţiale din 7 decembrie 2025“ şi pe care îl va lega cu sfoară sau cu colier de plastic.(2) Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, cu sprijinul celorlalţi membri ai biroului electoral al secţiei de votare, asigură introducerea într-un sac a buletinelor de vot neîntrebuinţate şi/sau anulate, pe care îl va eticheta în mod corespunzător ca sac ce conţine „Buletine de vot anulate la alegerile locale parţiale din 7 decembrie 2025“ şi pe care îl va lega cu sfoară sau cu colier de plastic.
    (3) După legarea sacilor prevăzuţi la alin. (1) şi (2), preşedintele biroului electoral al secţiei de votare îi va sigila cu o bandă de hârtie, după cum urmează:a) semnează o bandă de hârtie împreună cu ceilalţi membri şi aplică ştampila de control pe aceasta;b) aplică bandă adezivă transparentă sau lipici pe banda de hârtie prevăzută la lit. a) pe care apoi o lipeşte de sac, astfel încât semnăturile şi ştampila de control să rămână vizibile, iar banda de hârtie să nu se deterioreze pe parcursul transportului.
    Articolul 5(1) După efectuarea operaţiunilor prevăzute la art. 1-4, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi locţiitorul acestuia, având asupra lor ştampila de control a secţiei de votare, însoţiţi de paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne şi de cel puţin doi membri, selectaţi prin tragere la sorţi, se vor deplasa în vederea predării către biroul electoral de circumscripţie sau oficiul electoral de sector, după caz, pe bază de proces-verbal, a materialelor prevăzute la art. 3 şi 4.(2) Operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare din judeţul Buzău şi municipiul Bucureşti vor însoţi preşedintele biroului electoral al secţiei de votare la sediul Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău sau al oficiului electoral de sector, după caz, doar în cazul incidenţei situaţiei prevăzute la art. 2 alin. (3).
    (3) Operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (2), vor însoţi în mod obligatoriu preşedintele biroului electoral al secţiei de votare la sediul biroului electoral de circumscripţie comunală sau orăşenească, după caz.
    Articolul 6(1) Datele înscrise în procesele-verbale privind rezultatele alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025, întocmite de birourile electorale, se centralizează electronic prin intermediul SIMPV, respectiv al Sistemului informatic de centralizare a datelor din procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării la alegerile locale parţiale, denumit în continuare SICPV-LP.(2) Departamentele de specialitate competente din cadrul Autorităţii Electorale Permanente, precum şi statisticienii birourilor electorale judeţene, oficiilor electorale de sector, Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti, respectiv ai Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău vor asigura, prin intermediul centrului de suport tehnic, asistenţă de specialitate pentru verificarea şi centralizarea rezultatelor votării la nivelul circumscripţiilor electorale.Articolul 7(1)
    Birourile electorale de circumscripţie şi oficiile electorale de sector verifică procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării întocmite la nivelul unei secţii de votare, în vederea asigurării respectării cheilor de control prevăzute la art. 94 alin. (3) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a faptului că datele înscrise în procesul-verbal încheiat în secţiile de votare sunt identice cu datele înscrise în formularul de verificare al corelaţiilor din SIMPV, denumit în continuare FVC.
    (2) Verificarea proceselor-verbale pe suport hârtie se realizează în prezenţa preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, precum şi a celorlalţi membri ai acestora şi, dacă este cazul, a operatorilor de calculator care îi însoţesc. Eventualele neconcordanţe între datele înscrise în procesele-verbale pe suport hârtie se vor rezolva de către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare pe baza materialelor utilizate în procesul electoral care nu vor fi predate-preluate înainte de finalizarea procesului de verificare.(3) Eventualele corecţii ale datelor înscrise în procesele-verbale pe suport hârtie se vor certifica prin semnătura preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare şi prin aplicarea ştampilei de control a biroului electoral al secţiei de votare.(4) Preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie sau ai oficiilor electorale de sector, după caz, vor verifica dacă eventualele corecţii au fost realizate, în conformitate cu prevederile alin. (3), pe ambele exemplare ale procesului-verbal pe suport hârtie şi vor semna în dreapta sus a fiecărui proces-verbal, unde vor aplica şi ştampila biroului electoral de circumscripţie sau a oficiului electoral de sector, după caz, confirmând că acesta a fost verificat şi că sunt respectate cheile de control prevăzute la art. 94 alin. (3) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare.(5) În procesele-verbale pe suport hârtie pot fi făcute corecţii ale cifrelor ce atestă voturile valabil exprimate obţinute de partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi numai ca urmare a hotărârilor biroului electoral de circumscripţie sau ale oficiului electoral de sector, după caz, pentru soluţionarea unor contestaţii referitoare la valabilitatea unor voturi exprimate, care au fost stabilite, la nivelul secţiei de votare, ca fiind voturi nule.(6) Orice neconcordanţă între datele înscrise pe procesele-verbale pe suport hârtie şi datele încărcate în SIMPV se soluţionează prin hotărâre a biroului electoral de circumscripţie sau a oficiului electoral de sector, după caz. Hotărârile birourilor electorale de circumscripţie/oficiilor electorale de sector se fotografiază şi se încarcă în SIMPV sau în SICPV-LP, după caz, în secţiunea destinată acestui scop. Acestea vor conţine pe fiecare pagină un cod QR având formatul H#pag_curenta#pag_total, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 2 alin. (6). Modelele hotărârilor birourilor electorale de circumscripţie/oficiilor electorale de sector sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
    Articolul 8(1) Datele din procesele-verbale privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, verificate şi validate de birourile electorale de circumscripţie comunală sau orăşenească, după caz, sunt prelucrate şi validate în SIMPV de către informaticienii prevăzuţi la art. 9 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 933/2025 privind stabilirea măsurilor tehnice necesare bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025.(2) Corecţiile datelor electronice privind rezultatul votării pentru primar încărcate în SIMPV se realizează numai în baza hotărârilor birourilor electorale de circumscripţie comunală sau orăşenească, după caz, de către operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare. Hotărârile birourilor electorale de circumscripţie comunală sau orăşenească, după caz, se fotografiază şi se încarcă în SIMPV de informaticienii prevăzuţi la alin. (1).(3) Operatorii de calculator prevăzuţi la alin. (2) fotografiază cu ajutorul terminalului informatic pus la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării pentru primar, verificate şi certificate de preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie comunală sau orăşenească, după caz, conform art. 7 alin. (4). Fotografiile se încarcă în SIMPV.(4) După efectuarea operaţiunii prevăzute la alin. (3), datele şi fotografiile prevăzute de prezentul articol sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro/, sub titulatura Rezultate.Articolul 9(1)
    Datele din procesele-verbale privind consemnarea rezultatului votării pentru primarul general al municipiului Bucureşti, verificate şi validate de oficiile electorale de sector, sunt prelucrate şi validate în SICPV-LP de către statisticienii acestora.
    (2) Eventualele corecţii ale datelor electronice privind rezultatul votării pentru primarul general al municipiului Bucureşti încărcate în SICPV-LP se realizează numai în baza hotărârilor oficiilor electorale de sector, de către statisticienii acestora. Hotărârile oficiilor electorale de sector se scanează şi se încarcă de către statisticieni în SICPV-LP, în secţiunea destinată acestui scop.(3) Statisticienii prevăzuţi la alin. (2) scanează procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării, verificate şi certificate de preşedintele oficiului electoral de sector conform art. 7 alin. (4), precum şi hotărârile aceluiaşi oficiu electoral prevăzute la alin. (2), pe care le încarcă în SICPV-LP, şi modifică datele din FVC, dacă este cazul. După salvarea modificărilor se generează un fişier care conţine atât datele din FVC, cât şi imaginea procesului-verbal scanat, ca martor al informaţiilor existente în SICPV-LP la momentul respectiv.(4) După efectuarea operaţiunii prevăzute la alin. (3), fişierul generat este semnat electronic de preşedintele oficiului electoral de sector, iar datele, fotografiile şi hotărârea de modificare sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate. Datele aferente fiecărei secţii de votare, precum şi cele cumulate la nivelul municipiului Bucureşti se vor corela automat cu ultima versiune încărcată şi validată.
    Articolul 10(1) Datele din procesele-verbale privind consemnarea rezultatului votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, verificate şi validate de Biroul electoral de circumscripţie judeţeană Buzău, sunt prelucrate şi validate în SICPV-LP de către statisticienii acestui birou electoral.(2)
    Eventualele corecţii ale datelor electronice privind rezultatul votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Buzău încărcate în SICPV-LP se realizează numai în baza hotărârilor Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău, de către statisticienii acestui birou electoral. Hotărârile Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău se scanează şi se încarcă de către statisticieni în SICPV-LP, în secţiunea destinată acestui scop.
    (3) Statisticienii prevăzuţi la alin. (2) scanează procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării, verificate şi certificate de preşedintele Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău conform art. 7 alin. (4), precum şi hotărârile aceluiaşi birou electoral prevăzute la alin. (2), pe care le încarcă în SICPV-LP şi modifică datele din FVC, dacă este cazul. După salvarea modificărilor se generează un fişier care conţine atât datele din FVC, cât şi imaginea procesului-verbal scanat, ca martor al informaţiilor existente în SICPV-LP la momentul respectiv.(4) După efectuarea operaţiunii prevăzute de alin. (3), fişierul generat este semnat electronic de preşedintele Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău, iar datele, fotografiile şi hotărârea de modificare sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate. Datele aferente fiecărei secţii de votare, precum şi cele cumulate la nivelul judeţului se vor corela automat cu ultima versiune încărcată şi validată.
    Articolul 11(1) După efectuarea operaţiunilor prevăzute la art. 8, SIMPV asigură totalizarea datelor electronice privind rezultatele votării pentru primar din toate secţiile de votare din cadrul circumscripţiei electorale.(2) Structura totalizării datelor prevăzute la alin. (1) va urma structura anexei nr. 9 la Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016 pentru aprobarea modelelor proceselor-verbale privind consemnarea rezultatului votării la alegerile locale, cu modificările şi completările ulterioare.(3)
    Procesele-verbale privind centralizarea voturilor, constatarea rezultatului alegerilor şi atribuirea mandatului pentru primar, întocmite de birourile electorale de circumscripţie, sunt fotografiate de către informaticienii prevăzuţi la art. 8 alin. (1). Fotografiile sunt încărcate în SIMPV.
    (4) Informaticienii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) asigură corespondenţa dintre datele cumulate conform alin. (1) şi datele înscrise în procesele-verbale pe suport hârtie prevăzute la alin. (2).(5) Informaticienii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) validează în SIMPV datele electronice din procesele-verbale privind centralizarea voturilor, constatarea rezultatului alegerilor şi atribuirea mandatului pentru primar.(6) După efectuarea operaţiunii de validare prevăzute de alin. (5), datele şi fotografiile prevăzute de prezentul articol sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate.
    Articolul 12(1) După efectuarea operaţiunilor prevăzute la art. 9, SICPV-LP asigură totalizarea datelor electronice privind rezultatele votării pentru primarul general al municipiului Bucureşti din toate secţiile de votare din cadrul circumscripţiei electorale.(2)
    Structura totalizării datelor prevăzute la alin. (1) va urma structura anexei nr. 18 la Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Procesul-verbal privind centralizarea voturilor, constatarea rezultatului alegerilor şi atribuirea mandatului de primar general al municipiului Bucureşti, întocmit de Biroul electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti, se generează din SICPV-LP, se tipăreşte în două exemplare originale, se verifică prin comparaţie cu datele electronice din SICPV-LP, se semnează de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie şi de către ceilalţi membri şi se ştampilează.(4) Procesul-verbal prevăzut la alin. (3) se scanează, se încarcă în SICPV-LP, după care se generează un fişier care conţine atât datele, cât şi imaginea scanată, ca martor al informaţiilor existente în SICPV-LP la momentul respectiv, fişier care se semnează electronic de către preşedintele Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti.(5) Documentele prevăzute la alin. (4) se afişează pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate.
    Articolul 13(1) După efectuarea operaţiunilor prevăzute la art. 10, SICPV-LP asigură totalizarea datelor electronice privind rezultatele votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Buzău din toate secţiile de votare din cadrul circumscripţiei electorale.(2)
    Structura totalizării datelor prevăzute la alin. (1) va urma structura anexei nr. 14^1 la Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Procesul-verbal privind centralizarea voturilor, constatarea rezultatului alegerilor şi atribuirea mandatului de preşedinte al Consiliului Judeţean Buzău, întocmit de Biroul electoral de circumscripţie judeţeană Buzău, se generează din SICPV-LP, se tipăreşte în două exemplare originale, se verifică prin comparaţie cu datele electronice din SICPV-LP, se semnează de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie şi de către ceilalţi membri şi se ştampilează.(4) Procesul-verbal prevăzut la alin. (3) se scanează, se încarcă în SICPV-LP, după care se generează un fişier care conţine atât datele, cât şi imaginea scanată, ca martor al informaţiilor existente în SICPV-LP la momentul respectiv, fişier care se semnează electronic de către preşedintele Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău.(5) Documentele prevăzute la alin. (4) se afişează pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate.
    Articolul 14(1) Pentru circumscripţiile electorale pentru care se constituie birouri electorale judeţene, un exemplar al procesului-verbal întocmit de biroul electoral de circumscripţie se predă biroului electoral judeţean de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie în termen de 24 de ore de la întocmire, împreună cu câte un exemplar al fiecărui proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, verificat şi validat conform art. 8.(2)
    Pentru circumscripţiile electorale pentru care nu se constituie birouri electorale judeţene, o copie certificată a procesului-verbal întocmit de biroul electoral de circumscripţie se predă de către preşedintele acestuia reprezentantului structurii teritoriale a Autorităţii Electorale Permanente în termen de 24 de ore de la întocmire, împreună cu câte un exemplar al fiecărui proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, verificat şi validat conform art. 7.
    Articolul 15(1) Datele înscrise în procesele-verbale privind rezultatele alegerilor locale parţiale pentru primar, întocmite de birourile electorale ale secţiilor de votare, verificate, validate şi certificate de birourile electorale de circumscripţie, sunt totalizate electronic la nivel judeţean prin intermediul SICPV-LP.(2) Pentru circumscripţiile electorale comunale pentru care se constituie birouri electorale judeţene, prelucrarea, verificarea şi validarea datelor care au fost încărcate în SICPV-LP se realizează de către statisticienii birourilor electorale judeţene.(3) Pentru circumscripţiile electorale comunale şi orăşeneşti pentru care nu se constituie birouri electorale judeţene, prelucrarea, verificarea, modificarea şi validarea datelor ce au fost încărcate în SICPV-LP se realizează de către personalul de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente. Modificarea datelor se poate realiza doar în baza hotărârii de modificare date de biroul electoral de circumscripţie, care va fi scanată şi încărcată în SICPV-LP de către personalul de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente.(4) Structura totalizării datelor prevăzute la alin. (1) va urma structura anexei nr. 13 la Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    Articolul 16(1) Procesul-verbal privind centralizarea pe judeţ a voturilor şi a rezultatului alegerilor pentru primari se generează din SICPV-LP, se tipăreşte în două exemplare originale, se verifică prin comparaţie cu datele electronice, se semnează de către preşedinţii şi ceilalţi membri ai birourilor electorale judeţene şi se ştampilează.(2) Procesele-verbale prevăzute la alin. (1) se scanează, se încarcă în SICPV-LP, după care se generează un fişier care conţine atât datele, cât şi imaginea scanată, ca martor al informaţiilor existente în SICPV-LP la momentul respectiv.(3) Fişierul prevăzut la alin. (2) este listat, iar documentul pe suport hârtie este verificat şi semnat de statisticienii birourilor electorale judeţene şi încărcat ulterior în SICPV-LP.(4) După efectuarea operaţiunii prevăzute la alin. (3), fişierul prevăzut la alin. (2) este semnat electronic de către preşedintele biroului electoral judeţean, moment de la care datele parţiale sunt validate în SICPV-LP.(5) Corecţiile datelor electronice încărcate în SICPV-LP se realizează numai în baza hotărârilor birourilor electorale judeţene şi/sau ale birourilor electorale de circumscripţie. Hotărârile se încarcă în SICPV-LP în secţiunea destinată acestui scop.(6)
    După efectuarea operaţiunii de validare prevăzute la alin. (4), datele şi fotografiile prevăzute de prezentul articol sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate.
    (7) Pentru circumscripţiile electorale comunale şi orăşeneşti pentru care nu se constituie birouri electorale judeţene, prevederile alin. (1)-(6) se aplică în mod corespunzător, operaţiunile fiind efectuate de personalul de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente.
    Articolul 17(1) Birourile electorale de circumscripţie, oficiile electorale şi birourile electorale judeţene vor organiza un sistem unitar de înregistrare a intrărilor, respectiv a ieşirilor de documente în cadrul desfăşurării operaţiunilor tehnice de centralizare a datelor.(2) Accesul altor persoane în afara personalului tehnic auxiliar, a statisticienilor şi a membrilor biroului/oficiului electoral în incinta staţiilor de prelucrare şi centralizare a rezultatelor alegerilor este permis numai cu acordul scris al preşedintelui biroului/oficiului electoral sau al locţiitorului acestuia.Articolul 18
    (1) Până cel mai târziu cu 5 zile înaintea datei votării, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă SICPV-LP, conform cerinţelor operaţionale furnizate de Autoritatea Electorală Permanentă.(2) În cel mult 24 de ore de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pune SICPV-LP la dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente şi a statisticienilor birourilor electorale judeţene, oficiilor electorale, Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti, respectiv ai Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău, în vederea testării acesteia.(3) După finalizarea testării prevăzute la alin. (2), Direcţia generală informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente asigură certificarea SICPV-LP.(4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură punerea în funcţiune a SICPV-LP cel mai târziu la data votării.(5) În cazul în care se impune modificarea funcţionalităţilor implementate pe baza unor noi cerinţe operaţionale sau în caz de disfuncţionalitate, pe baza solicitării fundamentate formulate în cel mult 24 de ore de Direcţia generală informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente, utilizarea SICPV-LP este suspendată până la operaţionalizarea acesteia de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi, dacă este cazul, până la recertificarea acesteia.(6) Suspendarea utilizării SICPV-LP se constată prin proces-verbal întocmit de conducătorul Direcţiei generale informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente, în care se indică data şi ora identificării cauzei care a impus suspendarea, precum şi descrierea acesteia.(7)
    Documentele prevăzute la alin. (5) şi (6) se publică pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente şi se comunică, de îndată, birourilor electorale judeţene, oficiilor electorale, Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti şi Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Buzău, prin grija Direcţiei generale informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente.
    Articolul 19Lista cu personalul de specialitate care va participa la centralizarea, prelucrarea datelor şi constatarea rezultatelor alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025 se aprobă prin decizie a Autorităţii Electorale Permanente, la propunerea Institutului Naţional de Statistică şi a Direcţiei generale informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente.Articolul 20Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.Articolul 21Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
    Zsombor Vajda
    Contrasemnează:
    Vicepreşedinte,
    Cosmin-Gabriel Popp
    Bucureşti, 21 noiembrie 2025.Nr. 32.Anexa nr. 1HOTĂRÂREprivind efectuarea de corecţii ale datelor electronice completate în SIMPV pentru secţia de votare nr. ...........................În urma verificării documentaţiei prezentate de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, dl/dna ............................................., precum şi a explicaţiilor furnizate de echipa de verificare, se constată că procesul-verbal privind rezultatele votării este corect întocmit şi dispune efectuarea modificării corespunzătoare a datelor electronice completate în SIMPV..........................................................^1^1 Se semnează de către membrii biroului electoral de circumscripţie sau ai oficiului electoral de sector, după caz.
    Anexa nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.HOTĂRÂREprivind efectuarea de corecţii ale datelor înscrise în procesul-verbal privind rezultatele votării pentru .......................................^1 întocmit de biroul electoral al secţiei de votare nr. ....................În urma verificării documentaţiei prezentate de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, dl/dna ..........., precum şi a explicaţiilor furnizate de echipa de verificare, s-au constatat neconcordanţe ale datelor înscrise în acesta, urmând a fi efectuate corecturi după cum urmează:
    Rubricile procesului-verbalConstatări neconcordanţe^2Solicitări de modificare^3
    aNumărul total al alegătorilor prevăzut în listele electorale existente în secţia de votare (pct. a = pct. a1 + pct. a2 + pct. a3 + pct. a4), am care:
    a1- Numărul total al alegătorilor potrivit listei electorale permanente (pct. a1 ≥ pct. b1)
    a2- Numărul total al alegătorilor potrivit copiei de pe lista electorală complementară (pct. a2 ≥ pct. b2)
    a3- Numărul total al alegătorilor potrivit listelor electorale suplimentare (pct. a3 ≥ pct. b3)
    a4- Numărul total al alegătorilor în cazul cărora s-a folosit urna specială (pct. a4 ≥ pct. b4)
    bNumărul total al alegătorilor care s-au prezentat la urne, înscrişi in listele electorale existente în secţia de votare (pct. b = pct. b1 + pct. b2 + pct. b3 + pct. b4),din care:
    b1- Numărul total al alegătorilor care s-au prezentat la urne, înscrişi în lista electorală permanentă
    b2- Numărul total al alegătorilor care s-au prezentat la urne, înscrişi în copia de pe lista electorală complementară’
    b3- Numărul total al alegătorilor care s-au prezentat la urne, înscrişi în listele electorale suplimentare
    b4- Numărul total al alegătorilor care s-au prezentat la urne, în cazul cărora s-a folosit urna snecială
    cNumărul total al voturilor valabil exprimate (pct. c ≤ pct. b - pct. d; pct. c = Suma voturilor valabil exprimate la pct. g )
    dNumărul voturilor nule
    eNumărul buletinelor de vot primite (pct. e ≥ pct. c + pct. d +pct. 1)
    fNumărul buletinelor de vot neîntrebuinţate şi anulate
    gNumărul voturilor valabil exprimate obţinute de fiecare CANDIDAT la funcţia de PRIMAR / PRIMAR GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI / PREŞEDINTE AL CONSILIULUI JUDEŢEAN BUZĂU
    ….
    ......................^4^1 Se înscrie, după caz, „primar”, „primarul general al municipiului Bucureşti” sau „preşedintele Consiliului Judeţean Buzău”.
    ^2 În cazul rubricilor unde se constată neconcordanţe se înscriu numerele incorect menţionate în procesul-verbal.^3 În cazul rubricilor unde se constată neconcordanţe se înscriu numerele corecte care trebuie înscrise în procesul-verbal.^4 Se semnează de către membrii biroului electoral de circumscripţie/oficiului electoral de sector.
    ----